Vântul rece al crizei a zguduit Telegondola din Mamaia

Vântul rece al crizei a zguduit Telegondola din Mamaia
Foto: panoramio.com

Societatea care operează telegondola din Mamaia a depus la Tribunalul Constanța cerere de intrare în restructurare, deși reprezentanții companiei afirmă că nu se pune problema unui eventual faliment bilanțurile ultimilor ani evidențiază pierderi constante.

„Nu este vorba despre faliment, ci despre restructurare”, a explicat Marian Ştefan, administrator al SC Telegondola Mamaia SA, adăugând că actuala situație dificilă în care se găsește compania este un rezultat al crizei economice care a afectat mulți agenți economici.

Datele Ministerului de Finanțe evidențiază o scădere a cifrei de afaceri în ultimii cinci ani de la 2,39 de milioane de lei în 2006 la 1, 65 de milioane de lei în 2010. dacă în 2006 societatea înregistra un profit de 10.494 de lei, în 2010 pierderile companiei erau de 1,32 milioane de lei. Datoriile firmei erau la sfârșitul lui 2010 se ridicau la 5,47 milioane de leei, iar numărul de salariați scăzuse de la 25 la 13.

Soluția restructurării va permite administratorilor societății ca în decurs de trei ani să redreseze compania, spune Marian Ștefan. Primele măsuri în această direcție pe care le anticipează administratorul societății sunt reducerea cheluielilor cu personalul și renegocierea contractelor cu partenerii, precum și trecerea unor servicii inițial externalizate precum paza în sarcina unor angajați ai companiei.

„Restructurarea este necesară din cauza crizei, dar criza nu va ţine 20 de ani”, spune Ștefan, citat de romanialibera.ro.

Telegondola va funcționa de Paști și de 1 Mai

Problemele companiei nu vor afectat fucționarea normală a telegondolei, care „dacă vremea va fi bună, va circula de Paşte şi de 1 Mai”, a spus Marian Ştefan. Prețul biletului pentru o călătorie dus-întors urmând a fi de 10 lei, același de anul trecut.

Politica autorităților locale a fost întotdeauna că în privința telegondolei nu contează profitul ci plusul de imagine pe care îl aduce aceasta stațiunii Mamaia.

Investiție în imagine, nu centru de profit

„Nu am făcut telegondola ca o afacere din care să scoatem profit la primărie, ci ca o atracţie turistică. Acesta este şi motivul pentru care preţul unei călătorii este derizoriu. Abonamentul la Predeal este de 45 de euro pe zi şi la noi o călătorie costă un euro”, spunea primarul Radu Mazăre acum câţiva ani.

Inaugurată în 2004, instalația de telegondolă de la Mamaia a necesitat o investiție inițială de 3,5 milioane de euro, din care 1,5 milioane au provenit din bugetul local al Municipiului Constanța, restul din finanțări ce urmau a fi rambursate în 5 ani. Între timp, în 2009, împrumutul a mai fost refinanțat o dată. Avantajul reorganizării fiind că firma nu va mai trebui în această perioadă să plătească dobânzi cid oar impozitele și taxele către stat.

Traseul pe care circulă telegondola între intrarea în Mamaia și zona Cazinoului are o lungime de doi kilometri. Instalația are 49 de cabine și poate transporta 1.500 de persoane pe oră.

SC Telegondola Mamaia SRL are în componența acționariatului Municipiul Constanța cu 46,51% și SC Mamaia SA cu 53,49%.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră