Ochiul nevăzut al șoselelor îi pândește pe camionagii: Noile camere video "văd" problemele tehnice

Ochiul nevăzut al șoselelor îi pândește pe camionagii: Noile camere video "văd" problemele tehnice
Foto: .carovan.ro

Inspectoratul de Stat pentru Control în Transporturile Rutiere (ISCTR), care a preluat în decembrie 2011 sarcinile Autorității Rutiere,  Registrului Auto Român și Companiei de Autostrăzi, a anunțat că va monta pe drumurile naționale camere video ce vor supraveghea circulația autovehiculelor de mare tonaj și starea tehnică a acestora.

Virgil Cucliciu, șeful ISCTR, declară că aceste camere, difereite de cele aflate deja în funcțiune pe drumurile naționale, vor putea supraveghea starea tehnică a camioanelor, dar și achitarea rovignetelor de proprietari.

„Spre exemplu, dacă vedem un camion că scoate prea mult fum atunci deducem ori că nu are starea tehnică corespunzătoare ori că este prea încărcat iar motorul e suprasolicitat. Atunci vom trimite un echipaj mobil de control care să îl verifice”, spune el, citat de romanialibera.ro.

Controalele menționate vor fi efectuate de echipajele mobile care vor constitui mai bine de o treime din cei 250 de inspectori ai noii instituții.

Echipajele vor beneficia de platforme mobile produse de firma germană MAHA, care permit verificarea emisiilor poluante ale motoarelor, starea sistemului de frânare și ale detalii tehnice ce țin de siguranța în trafic.

„Ni s-a aprobat pentru buget să dăm drumul la sistemul de urmărire online. Vom avea camere amplasate pe toate drumurile care ne interesează şi în clipa în care vedem că o maşină scoate fum sau că de abia se mişcă vom anunţa echipajul mobil pentru a o opri şi verifica”, spune inspectorul-şef.

ISCTR a achiziționat și 57 de cântare pentru autovehiculele de marfă, care sunt încă în stadiul de omologare.

Pentru moment cea mai mare problemă a celor de la ISCTR este vidul legislative creeat după abrogarea vechilor sancțiuni prevăzute pentru șoferii profesioniști, în decembrie la înființarea noii autorități, în locul cărora nu au fost încă stabilite unele noi.

„Vom folosi ordonanţa transporturilor rutiere din 2001, facem procesele verbale iar sancţiunile le vom aplica după apariţia actului normativ”, spune Virgil Cucliciu.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`