Încă un proiect lăsat de izbeliște de guvernul PSD. Legătura feroviară București-Otopeni, cu o gară semi-îngropată în zona terminalului sosiri a Aeroportului Henri Coandă, finanțată cu bani europeni nerambursabili, a fost dată uitării.
Deși era aproape de a fi demarat, proiectul centurii feroviare a Capitalei lansat la finele mandatului Guvernului Cioloș a fost blocat momentan, termenul de finalizare fiind împins până în trimestrul III din 2019, scrie Hotnews.
Proiectul prevedea realizarea până în 2018 a încă 2 km de cale ferată pe lângă cea existentă și care să subtraverseze DN1 până la Aeroport. Astfel, scopul final era introducerea unor trenuri care să facă 18 minute din gara de Nord până la Aeroport, dar și alte garnituri care să faca opriri mai dese pe traseu în nordul Capitalei și trenuri directe spre Otopeni din orașe precum Brașov, Constanța, Galați, Craiova sau din nordul Bulgariei.
Inclus în Master Plan de tehnocrați, șase luni mai târziu, proiectul încă nu doar că nu a demarat propriu-zis, dar s-a agățat într-o licitație a cărei documentație se zbate între CFR și Agenția Națională pentru Achiziții Publice.
Acesta nu este singurul proiect care și-a pierdut suflul. Un alt plan care demarase în trombă la final de 2016, dar care între timp a pierdut din avant este cel al revitalizării centurii feroviare a Capitalei, prin modernizarea stațiilor de pe traseu sau realizarea unor noi puncte de oprire și lansarea unor trenuri peri-urbane care să colecteze călători în special din localitățile adiacente Bucureștiului.