Nimeni nu poate să nege curajul Volkswagen. Atât de mare este bravura încât compania germană se declară capabilă ca până în 2018 să devină producătorul numărul 1 de automobile din lume. Ce înseamnă asta? Înseamnă că în 7 ani, aproximativ durata de viață medie a unui automobil, grupul Volkswagen, proprietarul brandurilor VW, Audi, Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini și Porche plănuiește să depășească net Toyota și General Motors.
Anul trecut Volkwagen s-a situat pe locul trei în clasamentul mondial al producătorilor cu 7,14 milioane de automobile vândute, fiind depășit de General Motors, cu 9,39 de milioane de unități vândute și de liderul de piață Toyota, cu 8,42 de milioane de mașini vândute.
La nivel european Volkswagen vinde deja cel mai mare număr de automobile, dar pentru a-și atinge ținta de a deveni lider mondial grupul trebuie să se dezvolte considerabil pe restul piețelor.
Potrivit declarațiilor reprezentanților săi, grupul intenționează ca până în 2018 să depășească bariera de 10 milioane de unități vândute anual, președintele companiei Martin Winterkorn anticipând că acest taget ar putea fi depășit chiar mai devreme.
Iată care sunt proiectele care ar trebui să asigure supremația Volkswagen
Proiectul pentru Statele Unite
La prima vedere, ținând seama cât de mică este cota de piață a VW în SUA, planurile de mărire ale grupului ar putea părea fantasmagorice, dar tocmai această slăbiciune i-ar putea asigura un avantaj, pentru că în acest moment piața americană are un potențial de creștere incredibil pentru germani.
Dacă în 2011 Volkswagen a vândut în SUA 300.000 de unități, cu 40.000 mai multe decât în anul 2010 până în 2018 grupul speră să vândă aici peste 800.000 de unități și 200.000 de mașini ale brandurilor sale premium Audi și Porche.
Planurile producătorului se bazează pe deschiderea în SUA a unei noi fabrici Chattanooga, Tennessee, cu o capacitate de producție de 150.000 de autovehicole pe an, dar care ar putea fi crescută până la 400.000 de mașini pe an.
Pentru 2013 şi 2014, Volkswagen pregăteşte o ofensivă impresionantă în SUA: un crossover cu şapte locuri, noul Audi A3 şi noul Golf VII.
Europa: Ziua socotelilor
Chiar dacă grupul domină piața europeană încă din 2010, când a vândut 2,9 milioane de unități, strategii VW consideră că piața încă mai are potențial de creștere. Unul dintre segmentele pe care intenționează să forțeze grupul fiind cel mini, unde urmează a fi lansat modelul UP!.
Piețele emergente motorul creșterii VW
Cea mai mare creștere pe care se bazează prognoza germanilor fiind cea de pe piețele emergente: China, Brazilia, Rusia și India.
China este piața cheie nu doar pentru brandul VW ci și pentru Audi. “Chiar dacă piața nu mai este atât de dinamică cum era în trecut, noi continuăm să înregistrăm creșteri”, a declarat Rupert Stadler, șeful Audi, citat de caranddriver.com.
Grupul Volkwagen a început să producă mașini în chian în 1983 și în ciuda concurenței acerbe vânzările au continuat să crească. În 2010 grupul a vândut 1,92 milioane de mașini, din care peste 95% erau produse local, față de doar 300.000 de mii de unități cât vindea în 2000.
Pentru a-și păstra trendul pozitiv cei de la Volkswagen planifică pentru anii viitori lansarea unor modele noi și un face-lift pentru gama actuală.
Chiar dacă grupul nu izbutește în următorii ani decât să își mențină cota de piață, de 11,5%, creșterea acesteia per ansamblu ar contribui la realizarea targetului Volkswagen.
La fel ca toți producătorii de automobile și Volkswagen se așteaptă la adevărate minuni de la piața din India, dar în 2010 aici grupul nu a izbutit să vândă decât 53.300 de unități.
Pe piața din Rusia Volkswagen a înregistrat în 2010 o scădere a vânzărilor compensată însă de creșterea pe piața sud americană, o paiață în care VW are o prezență puternică tradițional.
Atuurile pe care se bazează cei de la VolkSwagen în proiectul lor de dominare mondială sunt capacitatea de creștere și superioritatea tehnică. “Strategia Volkswagen este de a depăși ritmul concurenței, să facă orice trebuie făcut, dar mai repede decât concurența”, spune Christoph Sturmer, analist al companiei de consultanță HIS.