Cu peste 31.000 de retaurante deschise în întreaga lume și cu 58 de milioane de clienți în fiecare zi, Mc’Donald’s s-ar putea spune că a revoluționat industria fast food. Dar în ciuda dominației globale gigantul s-a dovedit neputincios în fața locuitorilor Boliviei și a standardelor de decență culinară a acestora.
După ce a încercat timp de 14 ani să îi convingă pe bolivieni să consume produsele alimentare procesate compania a ajuns să accepte că nu va izbuti să depășească opoziția acestora și a decis închiderea celor opt restaurante pe care le mai avea deschise în orașele La Paz, Cochamba și santa Cruz de la Sierra.
Mutarea reprezintă o premieră mondială Bolivia fiind prima piață pe care Mc Donald’s este obligat să o părăsească după mai bine de zece ani consecutivi în care a înregistrat pierderi pe linie, anunță pravda.ru.
Fenomenul a suscitat un interes deosebit, determinând un grup de producători de film realizând un documentar pe acest studiu de caz. “De ce a dat faliment Mc Donald’s în Bolivia”, tratează cauzele care au provocat insuccesul gigantului alimentar pe piața sud-americană.
Specialiștii intervievați de producători opinează că eșecul s-ar datora chiar politicii de marketing care s-a dovedit atât de utilă în restul lumii.
Bucătarii, sociologii, nutriționiștii și profesorii par să fie de accord că nu ideea de hamburger repugnă bolivienilor ci însăși conceptul de fast-food.
Ideea de mâncare pe fugă este diametral opusă principiilor bolivienilor, care consideră că o masă bună trebuie pregătită cu dragoste, dedicare și trebuie să respecte standarde riguroase de igienă și timpi exacți de gatire.