Anunț de ultim moment în urma campaniei electorale a lui Donald Trump: Google și Facebook, primele măsuri pentru combaterea știrilor false pe internet

Anunț de ultim moment în urma campaniei electorale a lui Donald Trump: Google și Facebook, primele măsuri pentru combaterea știrilor false pe internet
Foto: Puterea.ro

Google și Facebook au luat măsuri de ultim moment în privința site-urilor care publică conținut mincinos pe internet.

Totul a plecat în urma rezultatelor alegerilor prezidențiale din Statele Unite, vot în care Donald Trump a fost ales noul președinte al Statelor Unite, atunci când mai mulți americani au acuzat marile tehnologii online că au influențat lucrurile și au distorsionat realitatea.

Companiile au fost acuzate că nu fac nimic pentru a nu se mai răspândi conținut mincinos pe internet.

O măsură în acest sens luată de Google este aceea că nu va mai permite acestor site-uri să folosească serviciul de publicitate Adsense, potrivit Profit.ro.

''Vom restricționa difuzarea anunțurilor pe pagini care informează incorect, prezintă în mod eronat sau ascund informații despre editor, conținutul editorului sau scopul principal al proprietății web", a transmis compania printr-un comunicat.

Facebook a urmat exemplul, anunțând că nu va mai permite site-urilor care publică știri false să utilizeze reclame în cadrul rețelei.

Potrivit BuzzFeed News, "zeci" de angajaţi Facebook au creat o sarcină neoficială pentru a aborda problema.

"[Mark Zuckerberg] ştie, iar noi de la de la companie ştim, că ştirile false s-au răspândit pe platforma noastră pe parcursul întregii campanii electorale", a declarat un membru al grupului operativ însărcinat să rezolve problema.

Nu se știe cât de eficiente vor fi aceste măsuri, ele fiind necesare să se adopte la nivel global.

Situația este alarmantă în ceea ce privește numeroasele știri false din mediul online.

Paginile de Facebook și site-urile hrănesc în mod constant milioanele de fani cu informații false sau care induc în eroare, potrivit unei analize realizate de către BuzzFeed News.

Revizuirea a mai mult de 1.000 de posturi din șase mari pagini de Facebook care au fost selectate arată că au fost generate unele dintre cele mai mari acțiuni, reacții și comentarii pe Facebook de până acum.

Potrivit analizei s-a constatat că 38% din toate postările au fost fie un amestec de adevărat și fals, fie cea mai mare parte fals.

Paginile au ajuns să aibă un caracter puternic similar cu emisiunile de știri, care au alimentat ascensiunea lui Donald Trump.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`