Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a solicitat preluarea responsabilității pentru proiectul "București- Port la Dunăre" de la Guvern. Prin acest proiect se dorește realizarea unui canal navigabil pentru București și de asemenea și a unei rețele energetice de-a lungul cursului apei urmând a fi construite mai multe hidrocentrale în cadrul unei investiții de circa 1,5-1,7 milioane de euro.
Discuția acestui proiect "faraonic" reamintește de promisiunea fostului primar Sorin Oprescu din timpul campaniei electorale din 2008 când promitea o autostrodată suspendată care să traverseze Capitala de la Sud la Nord, proiect ce nu s-a concretizat.
Toate aceste discuții despre proiecte importante de infrastructură vin în contextul în care Bucureștiul este un oraș în care traficul infernal și a poluării, de altfel Bucureștiul fiind în top 6 a celor mai aglomerate orașe din lume în fața unor metropole care au populația și de 5-6 ori mai mare, și de asemenea în 2014 a suferit un proces de infringement din partea Comisiei Europene ca urmare poluării cu praf, conform hotnews.ro.
La acestea se mai pot adăuga unele probleme care au fost vizibile și în ultimele zile, precum veșnica amenințare cu lipsa apei calde și a căldurii din cauza datoriilor avute de regiile din subordinea Primăriei, sau spitalele care suferă de probleme grave din cauza lipsei investițiilor și a condițiilor de primire și tratare a pacienților. La fel, în Capitala există numeroase clădiri cu risc seismic ridicat care riscă să se prăbușească la primul cutremur mai serios.
Printre proiectele pe care primarul Gabriela Firea ar trebui să încerce să le rezolve înainte de megaproiectul privind Portul Constanța, conform sursei menționate, se numără rezolvarea problemelor de trafic și poluare prin dezvoltarea rețelei de transport în comun, prin construcția de piste pentru biciclete, existenderea rețelei de drumuri și creșterea spațiului verde; rezolvarea problemei încălzirii centralizate prin investiții masive la RADET sau modernizarea celor 19 spitale aflate la Primăria Capitalei.
Alte probleme menționate ca fiind necesare să fie adresate înaintea celor precum portul la Dunăre, mai sunt consolidarea clădirilor cu risc seismic, construirea unei săli polivalente și a unui patinoar, amenajarea de noi parcări subterane și park&ride și creșterea calității spațiului public sau invetiții în rețeaua de apă și canal și rezolvarea problemei deșeurilor.