Compania coreeană de shipping Hanjin s-a pus sub protecția legii falimentului. Acest lucru s-a întâmplat în condițiile în care băncile i-au retras sprijinul, pentru că nu se credea că datoria societății de 5,5 miliarde de dolari ar fi sustenibilă, potrivit profit.ro.
Navelor consorțiului maritim li se refuză intrarea în porturi, acestea fiind parte din flota de 200 de vase a celei de-a șaptea companii maritime din lume, Hanjin Shipping din Coreea de Sud, care a pierdut sprijinul creditorilor.
Compania s-a pus sub protecția legii falimentului contra acestora, după ce Banca de Dezvoltare din Coreea și-a retras linia de credit în valoare de 896 milioane dolari.
Potrivit Wall Street Journal, instituția consideră că această companie nu își poate achita datoriile.
Aceasta este o marelovitură pentru industria de shipping, care este acum afectată de prăbușirea prețurilor de contractare a cargourilor și navelor de transport containere, reflectată de atingerea unor minime la începutul acestui an pentru doi indici de referință.
În următoarele 2 luni, Curtea din Seul va trebui să delibereze dacă societatea de transport maritim va continua să opereze sau dacă este mai bine să se treacă la lichidarea acesteia.
Porturi din China până în Spania refuza intrarea navelor Hanjin Shipping. Nava Hanjin Rome a fost arestată încă de luni în portul Singapore la solicitarea unui creditor.
Economie Coreei de Sud și-a bazat creșterea din ultimele decenii pe industria de construcții navale și pe transportul maritim. Hanjin, cu o capacitate de preluare de 25.000 de containere, asigura 7% din transportul de bunuri în Asia.