De ce nu există în limba japoneză cuvânt pentru "feedback": "Dacă nu auzi nimic de la managerul tău înseamnă că faci o treabă bună"

De ce nu există în limba japoneză cuvânt pentru "feedback": "Dacă nu auzi nimic de la managerul tău înseamnă că faci o treabă bună"

Sharon Schweitzer, CEO al Protocol and Etiquette Worldwide, a explicat că în limba japoneză nu există cuvânt pentru "feedback" deoarece nu este nevoie de acest lucru în societate.

"Dacă nu auzi nimic de la managerul tău înseamnă că faci o treabă bună. Dacă managerul cere un update la proiectul tău înseamnă că ceva nu este bine", a precizat Schweitzer despre tradiția din Japonia.

Un manager străin, Jim Whittle, a aflat pe propria piele de ce nu sunt lăudaţi angajaţii în Japonia. Era general manager la McVities Digestive Biscuits, iar un angajat a venit cu o idee să împartă pacheţele de produse la metrou. O idee care a dus la creşterea vânzărilor. Whittle a lăudat-o în faţa colegilor, dar asta a dus doar la izolarea angajatului care a venit cu ideea. Era considerat un rebel de către colegi şi ei nu mai aveau încredere în el, scrie businessmagazin.ro.

"Sunt reguli pe care trebuie să le înveţi pentru a conduce eficient o companie din Japonia şi dacă nu le înveţi nu vei avea respectul echipei tale", explică Whittle.

Singura metodă acceptabilă de a oferi "feedback" în Japonia constă în întâlnirile la bere după program. Defapt, există chiar o tradiţie în acest sens, nomikai, unde angajaţii alături de şef beau şi vorbesc despre muncă, chiar şi atunci discuţiile se vor concentra pe ceea ce nu merge bine, pe ceea ce poate fi îmbunătăţit.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`