Fenomenul cunoscut peste Ocean drept Black Friday (Vinerea Neagră) a fost împrumutat în mai multe ţări în ultimii ani. România nu este deloc străină de această zi „magică” în care marile magazine se întrec în oferte care mai de care mai atrăgătoare şi care marchează începutul sezonului de reduceri. Pe cât sunt mai atractive promoţiile, însă, pe atât de mult se îngreunează accesul la aceste produse, din cauza numărului foarte mare de solicitanţi.
Cele mai mari probleme par să fie în comerţul electronic, unde site-urile magazinelor nu sunt foarte pregătite pentru un asemenea aflux de clienţi într-un termen atât de scurt. Tocmai de aceea, unele magazine au transformat „Vinerea Neagră” în „Weekendul Negru”, prelungindu-şi ofertele până duminică.
Flanco îşi închide site-ul
Încă de la primele ore ale dimineţii, unele site-uri au început să aibă probleme serioase din cauza numărului mare de vizitatori. Chiar şi cele mai mari au avut de suferit, astfel că s-a decis, în unele cazuri, închiderea paginilor electronice. Este şi cazul celor de la Flanco. Reprezentanţii magazinului au declarat, pentru B1.ro, că sunt nevoiţi să închidă site-ul pentru tot weekendul, din cauza numărului prea mare de clienţi.
Cei care doresc să profite, totuşi, de ofertele promoţionale, o pot face în continuare, dar „pe viu”. Astfel, cei de la Flanco îşi direcţionează clienţii către magazinele din oraşele în care locuiesc.
Vezi AICI mai multe detalii despre Black Friday
Reprezentanţii Flanco au precizat, pentru B1.ro, că, până la ora 10:30 au avut vânzări echivalnete cu întreaga zi precedentă. Tot până la ora 10:30, cei de la Flanco susţin că au reuşit să vândă circa 500 de televizoare.
„Magazinele Flanco sunt complet funcţionale şi deşi sunt cozi la case, vânzarea decurge în condiţii normale, fără întârzieri în facturare. Cei care nu găsesc produsul fizic în magazinul Flanco în care se află, îl pot plăti în magazin, produsul urmând a fi livrat direct acasă”, mai precizează oficialii Flanco.
Cifre până la ora 12:00, la 3 ore de la deschiderea magazinelor din reţeaua Flanco:
1. 18.300 vizitatori
2. 4.800 produse vândute
3. 40 produse vândute/minut
4. Valoarea medie a tranzacţiei = 600 lei
EvoMAG, vânzări record în 3 minute
Probleme au apărut şi la site-ul magazinului online EvoMag.ro. Doar tehnice, însă. Din punct de vedere al vânzărilor, aceştia se pot lăuda cu o performanţă de invidiat. Contactat de B1.ro, directorul general al EvoMAG, Mihai Pătraşcu, a declarat că cele mai puternice produse cu oferte promoţionale au fost vândute în 3 minute, vineri dimineaţă.
Mai precis, s-au vândut toate tabletele Samsung, LCD-urile LG şi Smartphone-urile Samsung. Toate având preţutile reduse cu 50%.
Mihai Pătraşcu a mai declarat pentru B1.ro că peste 80% din stoc a fost epuizat până la ora 12:00, la vânzare rămânând doar produsele mai puţin căutate, precum mouse-uri sau tastaturi. Din păcate pentru doritori, stocul nu va fi reînnoit deocamdată.
În astfel de condiţii, nu este de mirare că EvoMAG a înregistrat un număr de 80.000 de vizitatori unici, numai între orele 8:00 şi 11:30.
eMag, comenzi de 4 milioane euro
Chiar şi site-ul eMag, unul dintre cele mai mari astfel de magazine online, a întâmpinat dificultăţi în Vinerea Neagră. Între 5 şi 6 dimineaţa, circa 4.600 de comenzi au fost efectuate, site-ul înregistrând 100.000 de vizitatori unici, conform blogului eMag.
Numărul de vizitatori a continuat să crească, astfel că, la ora 10:00, acesta se ridica la 400.000. Practic, comenzile efectuate până la acea oră (circa 34.000, din care 28.000 din promoţiile Black Friday) au însumat circa 4 milioane de euro.
Statistici Black Friday, eMag, până la ora 13:00:
– Total vizitatori: circa 700.000
– Tot stocul din promoţia Black Friday, epuizat. Se încearcă suplimentarea
– Probleme tehnice timp de 48 minute din cauza vârfului maxim de trafic, la un moment dat înregistrându-se peste 100.000 de vizitatori simultan pe site (faţă de circa 7 – 8.000 în zile aglomerate)
Magazinele care participă la Black Friday sunt:
– eMag.ro
– koyos.ro