Cum să fentezi noile radare fixe ale Poliției? Ce trebuie să știe absolut toți șoferii din România

Cum să fentezi noile radare fixe ale Poliției? Ce trebuie să știe absolut toți șoferii din România
Sursa foto: Facebook / @Poliția Română

De al 1 ianuarie 2025, au intrat în funcțiune noile radare fixe, care aparțin sistemului e-SIGUR. Acestea au fost montate, momentan, doar pe câteva dintre drumurile din România, mai precis, pe autostrăzile A1 și A2 și pe DN2, în județul Vrancea, iar șoferii prinși că circulă cu viteză peste limita legală vor primi amenda direct acasă.

„Amenda este expediată direct la domiciliu conducătorului auto”

Noile radare sunt diferite față de vechile dispozitive și permit polițiștilor să sancționeze mai multe abateri rutiere simultan. Dar, unii șoferi s-au întrebat deja cum pot fi păcălite noile radare fixe, pentru a evita amenda de circulație.

Noul sistem e-SIGUR este activ! Cum funcționează? Camerele mobile (cunoscute sub numele de pistoale radar), amplasate pe marginea drumului, înregistrează activitatea din trafic în zona supravegheată. Înregistrările sunt trimise și analizate de polițiști. Abaterile sunt sancționate conform legii, după identificarea conducătorului auto. Amenda este expediată direct la domiciliu conducătorului auto, fără a fi necesară oprirea în trafic”, potrivit unei postări publicate pe pagina de Facebook a Poliției Române.

Sistemul urmează să fie extins la nivelul întregii țări, după ce Poliția va achiziționa noi dispozitive.

Ce diferență există între radarele clasice și noile radare fixe

Până acum, radarele folosite de Poliția Rutieră erau operate manual, de către un polițist, iar când un șofer depășea limita de viteză, era oprit imediat și amendat.

Polițistul Tavi Perțea a explicat că timp de 10-15 minute, cât polițiștii întocmeau procesul verbal de contravenție, radarul nu mai era operațional, potrivit ProMotor.

„Practic, ca polițist, dădeai undeva la 6 amenzi într-o oră. Dacă erau 12 polițiști, undeva la 10-12 amenzi pe oră. Tu stăteai să-l amendezi pe unul, care avea 75 km/h, opreai radarul, timp în care pe lângă tine treceau alții cu 100-120 km/h, pe care tu nu puteai să-i sancționezi. Ei bine, cu aceste radare nu mai scapă niciunul, pentru că vor fi filmați șoferii încontinuu”, a spus Tavi Perțea într-un clip publicat pe contul său de YouTube.

După asta, urmează să fie identificat proprietarul vehiculului, căruia i se va cere să declare cine conducea mașina în momentul în care a fost înregistrată abaterea rutieră.

Apoi, imediat după ce a fost stabilită identitatea șoferului, Poliția îi va transmite acestuia, prin poștă, sancțiunea.

Poți sau nu să fentezi noile radare fixe ale Poliției

Spre deosebire de vechile radare, cele noi înregistrează fără oprire traficul. Prin urmare, vor fi consemnate toate vehiculele care comit o abatere rutieră. Pe baza imaginilor, pot fi aplicate sancțiuni pentru diverse alte abateri, care poate scăpau polițiștilor care operau un radar mobil.

Așa că, singura metodă bună, ca să scapi de amendă, e să circuli regulamentar, cu viteza legală.

Tot în baza imaginilor video surprinse de radar, un ofițer de poliție va stabili regulile care au fost încălcate:

  • depășirea limitei de viteză;
  • efectuarea unei depășiri neregulamentare;
  • nepurtarea centurii de siguranță;
  • conducere agresivă;
  • neutilizarea sistemelor de iluminare, etc.

Eu cred că vor fi amendați cam un șofer pe minut, deci 60 pe oră. Cel puțin în primele luni, până când se va duce vestea și șoferii își vor revizui comportamentul”, a mai spus polițistul.

În concluzie, noile radare fixe nu mai pot fi păcălite, pentru că un operator va analiza minut cu minut imaginile. Și pe baza acestora, vor fi emise una sau mai multe amenzi, în conformitate cu abaterile constatate.

De exemplu, un șofer care a depășit limita de viteză cu 15 km/h, dar a încălcat și linia continuă și nu a purtat nici centura de siguranță, va primi trei amenzi, câte una pentru fiecare abatere.

De asemenea, va rămâne și fără permisul de conducere timp de 60 de zile.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`