Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat marți că autorizația de construire pentru tunelul Poiana, aflat pe Autostrada Sibiu-Pitești (A1), a fost emisă.
În acest context, antreprenorul italian a început lucrările pregătitoare pe șantier, care constau în amenajarea zonelor de acces pentru instalarea mașinii de foraj TBM, ce va fi utilizată pentru forarea celor două galerii ale tunelului.
A fost emisă autorizația de construire pentru tunelul Poiana
„A fost emisă Autorizaţia de Construire pentru tunelul Poiana, de pe Autostrada Sibiu-Piteşti (A1) Este cel mai lung tunel de pe această autostradă şi va fi construit pe Secţiunea 3 (Cornetu-Tigveni).(…) Cele două galerii vor fi forate cu tehnologie TBM. Antreprenorul italian este mobilizat în şantier şi desfăşoară acum lucrări pregătitoare pentru construcţia zonelor de acces a instalaţiei TBM”, se arată în mesajul ministrul de pe pagina sa de Facebook.
Potrivit ministrului Transporturilor, tunelul Poiana va avea două galerii, fiecare cu câte două benzi pe sens. Galeria de pe calea 1 va avea o lungime de 1.780 m (pentru sensul Sibiu – Pitești), iar galeria de pe calea 2 va măsura 1.778,11 m (pentru sensul Pitești – Sibiu).
Sorin Grindeanu a precizat că lucrările pe Secțiunea 3 (37,4 km) a Autostrăzii Sibiu-Pitești trebuie finalizate până în luna noiembrie 2027, conform termenilor stabiliți în contract.
Constructorul pentru Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Pitești a fost desemnată asocierea Webuild (fostă Astaldi) – Tancrad, companii din Italia și România.
Autostrada Sibiu-Pitești, care va avea o lungime de 122,11 km și este alcătuită din 5 secțiuni, face parte din Coridorul 4 Pan-european. Acest coridor traversează România de la Est la Vest, între Portul Constanța și Punctul de Trecere a Frontierei de la Nădlac.