O companie din Ucraina a câștigat licitația pentru realizarea unui lot de pe Drumul Expres Arad-Oradea, în valoare de 2,97 miliarde de lei. Astfel, România va avea prima sa autostradă construită de țara vecină, marcată de război.
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a anunțat luni pe pagina sa de Facebook, că a fost atribuit contractul pentru construcția lotului 3, format din 47,07 kilometri, ai Drumului Expres Arad-Oradea, pentru suma de 2,97 miliarde de lei (fără TVA), de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), conform Știrile ProTv.
„Un prim lot din cele trei ale Drumului Expres Arad – Oradea are constructor desemnat! CNAIR a atribuit, astăzi, contractul pentru construcţia celor 47,07 km ai lotului 3 unei asocieri de constructori din România şi din Ucraina, pentru suma de 2,97 miliarde de lei (fără TVA). Contractul, finanţat prin Programul Transport (PT) 2021-2027, alocă 24 de luni pentru execuţia lucrărilor şi prevede inclusiv construcţia unui drum de legătură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km) şi a unui pasaj de 592 de metri lungime, peste CF şi DJ709B”, a precizat ministrul.
Celelalte două loturi ale Drumului Expres Arad-Oradea sunt în faza de evaluare a ofertelor. „Contractul pentru execuţia lotului 3 al DEx Arad – Oradea va putea fi semnat peste 10 zile (conform legii) dacă nu vor fi depuse contestaţii”, a adăugat Grindeanu.
Directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a precizat tot pe Facebook că Asocierea Automagistral Pivden SRL (Ucraina) – Precon Transilvania SRL (România) a fost desemnată câştigătoarea contractului pentru construcţia lotului 3 al Drumului Expres Arad – Oradea.
Pe acest traseu vor fi construite 29 de lucrări de artă, pasajul peste calea ferată și Drumul Județean 709B.
Întregul Drum Expres Arad-Oradea va avea o lungime de 120,47 kilometri și va fi compus din trei loturi. Lotul 1, de 33,7 km, la care se adaugă un drum de legătură la DN79 (Salonta), în lungime de 5,3 km; lotul 2, de 39,7 km, la care se adaugă drumul de legătură pana la graniţa cu Ungaria (10 km); lotul 3, de 47,07 km, la care se adaugă drumul de legătură cu zona industriala Arad Vest (2,9 km).