Experții în siguranță rutieră și psihologii propun ca bărbații să poată lua permisul după 26 de ani. „Testosteronul crește agresivitatea la volan”

Experții în siguranță rutieră și psihologii propun ca bărbații să poată lua permisul după 26 de ani. „Testosteronul crește agresivitatea la volan”
Sursa foto: Freepik.com

Cursele ilegale și nerespectarea limitelor de viteză sunt încă cauze ale deceselor la volan și probleme pentru care nu s-a găsit încă o rezolvare. Șoferii par să nu țină nici de amenzi, sancțiuni sau chiar pericolele la care se expun.

Cercetător în transporturi și expert în siguranța rutieră, Andreas Knie propune o soluție simplă, dar extrem de controversată: bărbații să poată obține un permis de conducere de la vârsta de 26 de ani, potrivit Blick și Der Spiegel.

Doar anul trecut au fost înregistrate 6.187 de curse ilegale de mașini în Germania, cu 10,3% mai multe față de 2022. Numai în Berlin au avut loc 593 de astfel de evenimente în 2023, adică aproape două curse ilegale de mașini în fiecare zi. Mai sunt și cazurile în care șoferii teribiliști nu sunt prinși.

În ciuda faptului că astfel de infracțiuni se pedepsesc mult mai aspru, iar polițiștii acordă o atenție sporită supravegherii străzilor pentru depistarea șoferilor iresponsabili, cei care își conduc mașinile iresponsabil par că nu pot fi opriți. Uneori, șoferii ajung să conducă și cu 200 km/ h în centrul orașului.

Șoferii care nu respectă limita de viteză sunt de cele mai multe ori bărbați

De cele mai multe ori, la volanul mașinilor care gonesc pe străzi sunt bărbați, dintre care majoritatea au până în 25 de ani. Din acest motiv, unii se gândesc să rezolve problemele legate de viteză și de curse ilegale prin ajustarea vârstei de la mare bărbații pot obține dreptul de a conduce.

„Dacă accidentele cauzate de viteză nu scad, trebuie discutat dacă bărbații ar trebui să obțină un permis de conducere doar la vârsta de 26 de ani”, a spus cercetătorul în domeniul transporturilor, Andreas Knie.

Rămâne întrebarea dacă problema vitezei ar putea fi redusă prin sancțiuni mai mari. Unui tânăr șofer a care a condus pe autostrada orașului Berlin cu aproape 200 km/ h în loc de 80 km/h, cât trebuia să aibă în perioada de probă a permisului său de conducere i-a fost suspendat dreptul de a conduce trei luni, a primit o amendă de cel puțin 1.600 de euro și a fost nevoit să se prezinte la examenul medico-psihologic (MPU).

„Mult prea puțin. Evident că nu este suficient. Primul impuls ar fi creșterea semnificativă a sancțiunilor”, este de părere Andreas Knie.

Supraestimarea abilităților este o cauză a accidentelor rutiere

Și în Elveția, cea mai mare proporție a persoanelor care încalcă limita de viteză le revine bărbaților tineri, cu vârste cuprinse între 20 și 24 de ani.

„Testosteronul crește agresivitatea la volan”, a explicat psihologul de trafic Urs Gerhard.

Pe lângă lipsa de experiență, se ia în calcul și o supraestimare a propriilor abilități, care astfel devin „un amestec exploziv care pune în pericol nu numai viața lor, ci și pe cea a trecătorilor”.

„Cercetările oferă dovezi clare că supraestimarea propriilor abilități are și motive psihologice de dezvoltare și că percepția pericolului la bărbații tineri nu este pe deplin dezvoltată până la vârsta de 26 de ani”, a continuat Michael Gehrken, președintele organizației de instructori auto L-drive Switzerland.

Elveția pedepsește infracțiunile legate de viteză chiar și cu patru ani de închisoare

În Elveția, infracțiunile legate de depășirea vitezei se pedepsesc cu minim un an de închisoare. Cineva care produce o infracțiunile deosebit de grave riscă chiar și patru ani de închisoare. De asemenea, permisul de conducere a fost revocat pentru doi ani.

Însă, Psihologului rutier Gerhard este de părere că amenințarea cu revocarea permisului de conducere nu este suficientă.

„Ar fi nevoie de controale mai stricte sau, pentru șoferii tineri, chiar de tahografe încorporate care înregistrează exact cât de repede conduc în zonele construite și extraurbane”, a susținut el.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
23:02 - FCSB, egal cu Hoffeheim în Europa League. Gigi Becali, după meci: „Nu mai dăm bufa-bufa, am jucat cu pase”
22:54 - Patru români au cumpărat o mașină cu doar 2 euro, apoi au fost reținuți pentru fraudă. Cum l-au păcălit pe vânzător
22:42 - România, pe primul loc în UE la decese provocate de boli care pot fi tratate. Care sunt principalele cauze
22:39 - Nicu Sârghea, toboșarul formației Vunk, a murit la doar 48 de ani. Mesajul trupei
22:30 - Drulă: Românii și-au pierdut încrederea în politicieni și din cauza lui Iohannis / Pentru restabilirea democrației, e normal să avem alegeri prezidențiale / Ce s-a întâmplat în ultimele săptămâni e o lovitură dată democrației (VIDEO)
22:17 - Cauza morții studentei care a murit în tramvai, în Iași. „Era de nota zece la absolut toate materiile”
22:09 - Decorațiunile de Crăciun care ne pot pune viața în pericol. Riscurile sunt mai mari la copii și animalele de companie
22:05 - Ionel Bogdan (PNL), replică pentru Călin Georgescu după decizia de aderare la Schengen: Doar vine cu tot felul de teoriii pe care le vinde pe ici, pe colo, fără să știe cu adevărat realitatea și ce se întâmplă cu adevărat în mediul rural (VIDEO)
21:53 - Tânără plimbată în lesă în cadrul unei gale în care bărbați luptă cu femei. Organizatorul: „Păi așa am făcut și eu cu soția, toate iubitele mele” / Fata: „Nu m-am simțit înjosită deloc”
21:41 - Bogdan Paraschiv, după aderarea deplină a României la Schengen: Ar trebui să se pună pe umerii Guvernului României o presiune mai mare prin asumarea unor investiții și mai mari în rețeaua de autostrăzi necesară (VIDEO)