Candidatul independent Călin Georgescu a devenit viral pe TikTok, fiind promovat atât de influenceri, cât și de oameni obișnuiți. Specialiștii au declarat că mesajele s-au răspândit fără un hashtag politic, ci doar mesaje cheie care se regăseau în promisiunile lui.
Candidatul a avut nu mai puțin de 10 pagini oficiale sau neoficiale și a beneficiat de un grup de influenceri care l-au promovat fără ca publicitatea să fie marcată. Campania #echilibrușiverticalitate a strâns 2,4 milioane de vizualizări, conform observatornews.ro.
„În primul rând, ne trebuie un lider cu o carieră solidă, cu studii reale, cineva care cunoaşte foarte bine cum funcţionează instutuţiile statului şi le respectă. Patriotismul şi onestitatea sunt esenţiale”, spunea Mădălina Goşoiu pe TikTok.
Mădălina Goșoiu este unul dintre influencerii care au intrat în campanie fără să știe pe cine susține. În general, ea prezintă sfaturi pentru comunitatea de mame.
„În această campanie mi se sugera faptul să vorbesc liber despre cum mi aş dori să fie noul preşedinte al României. Doar că mi s a impus să ataşez materialului două tagguri şi anume #prezidenţiale2024, #echilibruşiverticalitate. Nu știam de acest Călin Georgescu, nu știam cine este”, spune Mădălina.
Infleuncerița a povestit că după 14 zile de postarea filmulețului a primit 365 de lei. A cerut explicaţii aplicaţiei care a postat anunţul pentru că s-a simtit folosită.
„Din păcate și aceși influenceri au început să fie la fel de păcăliți, nu cred ca majoritatea lor a vrut să îl susțină pe omul ăsta. Dar și-au zis ‘ăsta e job-ul meu, să fac promovare plătit'”, spune Silviu Istrate.
Un tânăr antreprenor din Timişoara a recunoscut că s-a lăsat dus de val, la fel ca și Ştefan Mandachi, regretă că l-a susţinut pe Călin Geogescu.
„Nu a fost o susţinere, a fost mai mult o eforie de duminica seară. A fost o declaraţie regretabilă pe care în prezent o regret. A fost un moment de euforic de greşeală pe care nu vreau să-l mai fac”, spune Doru Pelivan, antreprenor.