Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat că, în perioada 23 septembrie – 4 noiembrie, a desfășurat la nivelul întregii țări o acțiune de verificate în domeniul privind prestarea serviciilor de furnizare a energiei electrice.
Au fost controlați 111 operatori economici, fiind identificate abateri la 39 dintre ei, și 187 de contracte/servicii, fiind găsite abateri la 56.
În urma neregulilor constatate, ANPC a dat 42 de amenzi contravenţionale, în valoare de 518.000 de lei, și 14 avertismente. De asemenea, au fost dispuse „șapte măsuri complementare de remedierea site-ului, încetare practică comercială incorectă”.
ANPC transmite că printre abaterile constatate s-au numărat:
– neemiterea facturilor conform contractelor încheiate;
– lipsa în cadrul ofertei a perioadei de facturare și a modalității de acceptare a ofertei
– informarea necorespunzătoare a consumatorilor cu privire la prețul final, singura informare aflându-se pe site, în mediul online sau neprecizarea dacă prețul final conține sau nu taxe
– practici comerciale incorecte (ex: prezentarea prețului energiei electrice ca fiind un „preț avantajos”)
– nerespectarea prevederilor contractuale referitoare la emiterea de facturi pentru energía electrică consumată, justificând anumite blocaje în sistemul informatic
– lipsa înscrierii periodicității de citire a indexului contorului în vederea facturării pe baza consumului de energie electrică măsurat în contractele de prosumator
– lipsa emiterii facturilor lunare la prosumatori
– nerespectarea termenului de 30 zile de informare a consumatorului în ceea ce privește modificările ce pot surveni pe perioada derulării contractului
– lipsa informării cu privire la dreptul acestora de retragere din contract
– greșeli în emiterea unor facturi, care duc la afectarea intereselor economice ale consumatorilor
– deficiențe privind parametrii de calitate a energiei electrice furnizate
– comportament incorect față de consumator prin facturarea unor servicii de furnizare energie electrică neprestate.