Podul construit peste Dunăre, care este drumul de legătură de la Jilia, a fost construit de la zero și reparat fără să se circule vreodată pe el.
Drumul dintre pod și localitatea Jijila, a fost finalizat de mai bine de un an și reparat, însă nu a fost deschis circulației. Motivul îl reprezintă tasările apărute pe acest segment, care ridică mari semne de întrebare privind calitatea lucrărilor efectuate, conform observatornews.ro.
Se vede cu ochiul liber diferența de culoare între asfaltul folosit inițial la construcția drumului și cel folosit după reparațiile care au avut loc. Reparațiile au fost făcute în urma tasărilor, deși drumul nu a fost dat în circulație. Drumul este gata de mult timp, însă este ținut închis, din cauza zecile de procese între statul român și constructor.
„Poate să apară multe situaţii. Poate să fie problemă de execuţie, poate ă fie problemă de proiectare. Poate să fie şi o problemă neaşteptată, de exemplu apă în sol, o pungă freatică în sol. Sunt multe pronleme care pot apărea într-un şantier. Important este însă ca ele să fie soluţionate până la momentul recepţiei”, a declarat Alin Șerbănescu, CNAIR.
Drumul de legătură spre localitatea trebuia dat spre folosință din octombrie 2023, iar în prezent acesta încă nu este disponibil accesului public. Pentru această situație, statul român spune că va cere despăgubiri.
În aceeași situație se află și drumul care face legătura cu centura Brăilei. Celălalt drum de legătură al podului, spre Măcin, s-a tasat și el în multiple locații, dar după ce a fost dat în circulație. Totuși,în acea situație s-a intervenit dirijând circulația.