Paradox la Iași. Vatmanii trebuie să respecte limita de viteză, deși nu au kilometraj în bord

Paradox la Iași. Vatmanii trebuie să respecte limita de viteză, deși nu au kilometraj în bord
Sursa foto: Primăria Municipiului Iași / Facebook

Conducerea Companiei de Transport Public (CTP) își propune să acorde o atenție sporită respectării limitei de viteză impusă tramvaielor, de 10 kilometri pe oră. Deși reglementarea vitezei are un scop nobil, acela de a proteja infrastructura urbană a orașului, majoritatea vatmanilor nu au cum să moniterizeze viteza. În bordurile tramvaielor nu există un kilometraj, iar acolo unde există, acesta nu mai funcționează de mult timp.

Vatmanii trebuie să respecte limita de 10 km pe oră pe segmentul Târgu Cucu – strada Gării, însă cum tramvaiele nu sunt dotate cu kilometraj, vatmanii trebuie să învețe să își aprecieze singuri viteza pentru a nu fi sancționați. La modelele noi de tramvai, kilometrajul este digital și funcționează, însă mai bine de jumătate din tramvaiele folosite de CTP sunt modelele GT4, care au peste 60 de ani, potrivit Bună Ziua Iași.

„Trebuie să respectăm limita de viteză, dar noi nici nu avem kilometraj la tramvai sau, care au, nu funcționează de mulți ani. Cum ar trebui să monitorizăm noi viteza în acest fel? Din Târgu Cucu până pe strada Arcu sunt 3 panouri care îți arată viteză, dar nu funcționează toate. Astfel, riscăm noi să fim amendați, în loc să repare tramvaiul”, a povestit Anton, un vatman din Iași.

Tramvaiele au nevoie de o viteză mai mare decât cea legală pentru a putea urca unele porțiuni

În urmă cu ceva timp, un vatman de la CTP Iași a fost sancționat de conducere pentru faptul ca a depășit limita de viteză. Ulterior, acesta a contestat sancțiunea, justificând prin faptul că nu are kilometraj în bord, ceea ce face ca reglarea vitezei să fie o muncă extrem de dificilă. CTP Iași a trebuit să îi achite 1.000 de lei vatmanului, reprezentând cheltuielile de judecată și anularea deciziei.

Nici localnicii nu vin în sprijinul angajaților CTP, aceștia reclamându-le vatmanilor atunci când depășesc limita de viteză impusă.

Există o problemă și în ceea ce privește tramvaiele mai mari, inclusiv Pesa și Bozankaya, care au nevoie de o viteză mai mare de 10 km pe oră pentru a urca anumite străzi. Astfel, vatmanii nu au cum să respecte niciodată limita pe porțiunea respectivă, asumându-și riscul de a fi sancționați.

„La modele M, care sunt mai mari, este imposibil să urci cu 10 km pe oră pe strada Arcu, efectiv nu ai cum. Au fost colegi care au fost sancționați de către polițiști pentru acest lucru, dar ei nu se gândesc că efectiv rămâi în loc dacă nu ai viteză pe porțiunea respectivă. Aici trebuie discutat și la Poliția Rutieră, ca să găsim o soluție”, a precizat Cristian, vatman la CTP Iași.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`