Ancheta accidentului aviatic în care a murit milionarul Dan Petrescu. Concluziile autorităților italiene după aproape trei ani de investigații

Ancheta accidentului aviatic în care a murit milionarul Dan Petrescu. Concluziile autorităților italiene după aproape trei ani de investigații
Foto: Pixabay

Autoritățile din Italia au finalizat recent ancheta cu privire la tragedia aviatică de la Milano din octombrie 2021, în care au murit milionarul român Dan Petrescu și familia lui, potrivit Gândul.

În accidentul aviatic au murit Dan Petrescu și alte șapte persoane

În accidentul aviatic din octombrie 2021 au murit opt oameni, printre care și un bebeluș. Investigația a durat aproape trei ani și a fost îngreunată de faptul că nu funcționa înregistratorul de zbor al aeronavei, sau așa-numita cutie neagră.

„Nu se pot stabili cu exactitate cauzele exacte ale accidentului”, se arată în raportul citat de Gândul, însă principala ipoteză este aceea că milionarul Dan Petrescu a pierdut controlul avionului. În document se vorbește inclusiv despre „pierderea reflexelor” pilotului.

Din audierile desfășurate în dosar reiese că procedura de decolare a aeronavei a fost una „foarte grăbită, ceea ce înseamnă că se grăbea să ajungă la destinație”.

Dan Petrescu nu mai decolase până atunci de pe aeroportul Linate și se crede că nu știa toate culoarele de zbor. În plus, la scurt timp după decolare, pilotul a deviat de la traseul de zbor.

Avionul era pilotat manual, conform datelor din anchetă.

Alte concluzii ale autorităților italiene

Între decolare și prăbușire au trecut trei minute, timp în care nu a fost transmisă nicio urgență către turnul de control, semn că nu vreo cauză tehnică a dus la prăbușirea avionului, mai ales că acesta avea toate reviziile la zi și era într-o stare foarte bună.

Anchetatorii cred că pierderea controlului, prin pierderea proceselor cognitive ale pilotului, ar fi rezultat dintr-un nivel ridicat de stres. Altfel spus, el nu a mai reușit să fie atent la comenzi.

În raportul investigatorilor italieni se estimează că la nivelul de stres ar fi contribuit „canalizarea atenției către sistemul de navigație, în încercarea de a recâștiga traseul corect”. Situația ar fi afectat atenția pilotului în manevrarea avionului, iar „în acest fel aeronava ar fi intrat într-o altitudine neobișnuită”.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`