Gările din România care sunt adevărate bijuterii ascunse în inima Carpaților. Puțini știu despre ele

Gările din România care sunt adevărate bijuterii ascunse în inima Carpaților. Puțini știu despre ele
Sursa Foto: Captură Video/ YT

Adevărate bijuterii arhitecturale se ascund în munți, în inima Carpaților, departe de ochii curioșilor. Este vorba despre gările din Defileul Jiului, o zonă care are una dintre cele mai frumoase căi ferate construite vreodată în România.

Gara Meri a fost construită în anii 1950

Una dintre cele mai frumoase gări de pe această cale ferată este Gara Meri, situată la intrarea într-un tunel și construită în anii 1950. La acea vreme, gara era un nod feroviar important, fiind chiar și locul unei școli dedicate copiilor angajaților de la căile ferate. Ionel Cioca, inginer la Parcul Național Defileul Jiului, își amintește cu nostalgie de locul de joacă din apropierea școlii, păstrat intact de mai bine de 60 de ani, conform click.ro. 

Următoarea este Gara Lainici, care își păstrează cu mândrie atmosfera interbelică. Construită din piatră de râu, clădirea impozantă nu a suferit modificări de peste șapte decenii. Ionel Cioca a relatat istoria gării, care până în anii 1950 a purtat numele Ilie Pintilie, în cinstea unui angajat devotat al căii ferate. Deși peronul nu este aglomerat, cei care aleg să călătorească pe această rută se bucură de peisajul impresionant, considerat mult mai spectaculos decât cel văzut dintr-o mașină.

Defileul Jiului este un muzeu natural

Defileul Jiului păstrează vii amintirile unor evenimente istorice semnificative, precum urme ale luptelor din Primul Război Mondial, dar și vestigii din trecutul îndepărtat. O porțiune dintr-o veche potecă romană, săpată în granit în urmă cu 2000 de ani, a rămas intactă, amintind legăturile dintre regiunile romane și Sarmizegetusa, capitala Regatului Dac.

Tronsonul feroviar dintre Bumbești și Livezeni este renumit drept cel mai spectaculos din România, datorită impresionantelor opere de inginerie care îl definesc. Ionel Cioca a evidențiat efortul colosal depus pentru construcția acestuia, care a durat doar șapte luni și a implicat 28.000 de muncitori. Cuprinzând 31 de kilometri de lucrări inginerești, printre care numeroase tuneluri și viaducte, această cale ferată este considerată o capodoperă inginerească.

Astăzi, Parcul Național Defileul Jiului, este o arie protejată, recunoscută drept ultimul defileu sălbatic din România.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`