Testarea care era menită să determine nivelul de cunoștințe al elevilor, a reușit să găsească o slăbiciune pentru care digitalizarea examenelor nu este încă pe cât de eficientă ar trebui să fie. În premieră, testările inițiale au fost susținute digital, vineri, în Timiș. Mai mult de jumătate dintre elevii care au participat la testarea inițială de la istorie au copiat cu ajutorul inteligenței artificiale (AI).
Evaluările inițiale au scopul de a evalua cunoștințele cu care au rămas elevii, după vacanța de vară. Cu toate că notele obținute nu se trec în catalogul oficial, aproximativ 400 de elevi, dintr-un total de 709, au ieșit de pe site-ul pe care se suținea testul și s-au folosit de AI pentru a afla răspunsul corect la întrebări. Testele vor fi reluate.
„Am luat în considerare aspecte care să ne pună probleme, însă cred că nu am fost atât de bine pregătiți să preîntâmpinăm toate ideile elevilor noștri. Copiii s-au folosit de maimulte aplicații, de ChatGPT, și au încercat să obțină răspunsuri ca să aibă punctaj maxim”, a declarat Aura Danielescu, inspector general al Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Timiş, pentru Antena 3.
Astăzi trebuia susținută proba la Biologie, însă Inspectoratului Școlar Județean a impus amânarea evaluării și aplicarea unui nou set de reguli pentru suținerea în format digital a viitoarelor testări. Printre acestea se numără și consecințele pe care le vor suporta elevii care vor fi prinşi că trişează şi la următoarele examene: accesul acestora în platforma în care se susţin evaluările va fi blocat.
Amânarea examenului nu a fost pe placul elevilor care se considera victime ale celor care au încercat să trișeze.
Unii profesori, însă, susţin că încercarea elevilor de a copia este de fapt una dintre consecinţele sistemului educaţional din România.
„Învățământul românesc e axat pe concurență, mai puțin pe ideea de cooperare și lucru în echipă. De mici, în sistemul de învățământ din România sunt învățați pe competițe, pe note”, a declarat Sorin Ionescu, director de liceu, pentru Antena 3.