9 mașini pe care un mecanic auto spune că nu le-ar cumpăra niciodată: ”Costul reparațiilor este mai mare decât al mașinii”

9 mașini pe care un mecanic auto spune că nu le-ar cumpăra niciodată: ”Costul reparațiilor este mai mare decât al mașinii”
Sursa Foto: Pixabay.com

Chris Pyle, mecanic auto și expert la Just Answer a enumerat care sunt mașinile pe care nu le-ar cumpăra niciodată din cauza prețurilor mari în ceea ce privește reparațiile, uneori costurile depășind valoarea inițială a autoturismului.

Tesla

Potrivit Car and Driver, Tesla „a dovedit că vehiculele electrice pot fi de dorit, combinând performanțe remarcabile și interioare high-tech cu autonomie de rulare utilizabilă”, potrivit gobankingrates.

Conducerea unui Tesla poate părea minunat până când are nevoie de reparații. Pyle plasează Tesla și Rivian printre primele mașini pe care nu le-ar cumpăra, deoarece costul deținerii mașinii depășește prețul. Un Tesla Model 3 din 2024 începe de la aproape 41.000 USD.

Pyle a clasat Tesla, alături de Rivian, în fruntea listei de mașini pe care nu le-ar cumpăra.

„Motivele sunt costul de proprietate odată ce un motor sau o baterie se defectează, iar costul reparației este mult mai mare decât valoarea vehiculului”.

Dash Lewis, scriind pentru Jalopnik, un site de știri și opinie despre „cultura mașinilor”, spune că Tesla este una dintre cele mai scumpe mașini de reparat și întreținut.

Așteptați-vă să plătiți o medie de 5.552 USD în costuri de reparație în timp ce dețineți un Tesla. O parte din motiv este că piesele auto Tesla sunt unice și greu de găsit. Similar altor mașini de lux, veți plăti prețuri premium pentru piesele auto, a spus Lewis.

Chiar și în comparație cu alte vehicule electrice, Tesla costă mai mult. Lewis a estimat că costă cu 1.078 USD mai mult pentru a repara o Tesla pe durata vieții sale decât alte vehicule electrice.

Rivian

Rivianul a fost egal cu Tesla ca mașină de top despre care Pyle a spus că nu o va cumpăra. Rivian este un start-up din California care produce SUV-uri electrice premium.

„Costul ridicat al reparațiilor de coliziune și al asigurării împotriva coliziunii poate fi adesea o plată pentru mașină în sine”, a spus Pyle.

Un Rivian RIT din 2025 începe de la 71.000 USD. La fel ca Tesla, Rivian este un vehicul scump de reparat. Un proprietar de Rivian a spus pe un forum online că un accident minor l-a costat mult mai mult decât se aștepta. Ceea ce părea a fi un capac îndoit al barei de protecție și un hayon îndoit a dus la nevoia mecanicilor de a demonta partea din spate a camionului și două luni și jumătate de reparații.

„M-am gândit că reparația va fi scumpă, dar habar nu aveam!” spuse proprietarul Rivian. „Inițial, asigurarea ei a estimat prejudiciul la aproximativ 1.600 USD și mi-a trimis un cec… Factura finală a fost de peste 42.000 USD!”

Orice camion nou

Pyle a spus că nu va cumpăra niciun camion nou, inclusiv Ford, Dodge, Chevy, Nissan sau Toyota.

„Modelele ușoare până la cele grele sunt mult prea scumpe”, a spus Pyle. „În primii cinci ani de proprietate, veți pierde aproximativ 35% până la 55% din valoarea mașinii în intervalul de preț de 30.000 $ până la 50.000 $. Este mai bine să cumpărați unul folosit, astfel încât primul proprietar să suporte pierderea.”

Potrivit Car and Driver, camioanele grele de astăzi sunt „cai de lucru, vehicule de lux, mașini de înaltă performanță și crucișătoare confortabile”. Cu toate acestea, CarEdge, un revânzător de vehicule online, a estimat că un Ford F-350 Super Duty, de exemplu, s-ar deprecia cu 36% după cinci ani și ar avea o valoare de revânzare pe cinci ani de aproape 49.000 USD. Estimarea presupune un preț de vânzare inițial de 76.350 USD.

Jeep Renegade și Fiat 500

Pyle a spus că Jeep Renegade și Fiat 500 au același șasiu și au nevoie de reparații.

„Nu atât costul reparațiilor, cât frecvența în care sunt necesare”, a spus Pyle. „Pentru mulți, aceste mașini petrec mai mult timp stând într-un lot de mașini așteptând reparații, în comparație cu a fi conduse fără probleme.”

Edmunds Car Review a evaluat Jeep Renegade 2023 cu 6 din 10.

„Renegade este unul dintre cele mai scumpe vehicule din clasa sa”, au spus recenzenții Edmunds.

„Ar putea fi în regulă dacă ai o mulțime de caracteristici și valoare pentru preț, dar nu ai. Calitatea construcției interioare este bună, dar nu există nimic excepțional înăuntru și parcă plătești foarte mult pentru stilul Jeep-ului.

Fiat 500x din 2023 s-a descurcat puțin mai bine decât Jeep Renegade, obținând un scor de 7 din 10 din partea recenzenților Edmunds. Testerilor le-au plăcut „materialele moi la atingere” și panourile asortate cu culoarea caroseriei. Cu toate acestea, recenzenților nu le-a plăcut prețul și „sunetele fără farmec de accesorii”.

Ford Fiesta, mașini Nissan și SUV-uri mici

Următorul grup de mașini pe care Pyle nu l-ar cumpăra erau Ford Fiesta, mașinile Nissan și SUV-urile mici.

„Cutia de viteze cu dublu ambreiaj și CVT (transmisie variabile continue) nu rezistă”, a spus Pyle. „Odată ce eșuează, te uiți la costuri de reparații foarte scumpe și pe care majoritatea magazinelor independente nu le vor suporta. Deci, trebuie să meargă la dealer”.

Din 2012, Ford Fiesta a făcut obiectul a numeroase procese pentru că compania auto știa de transmisia PowerShift a modelului Fiesta (transmisia cu dublu ambreiaj) și a vândut-o oricum.

Proprietarii au raportat că au aceleași probleme, chiar și după înlocuirea ambreiajelor, arborilor de ieșire și transmisiilor întregi.

În mod similar, proprietarii diferitelor modele Nissan între 2013 și 2018 au depus plângeri la National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), susținând că transmisiile defectuoase CVT au provocat probleme.

Jeep Grand Cherokee

Evaluatorii de la carparts.com au evaluat media Jeep Grand Cherokee în ceea ce privește fiabilitatea.

„A primit un rating de fiabilitate de 3,5 din 5 de la RepairPal și s-a clasat pe locul 15 din cele 26 de SUV-uri de dimensiuni medii analizate pe baza datelor din diferiți ani de model”, a spus Lisa Conant, scriind pentru furnizorul online de piese auto aftermarket.

Pyle a enumerat o serie de motive pentru care nu ar cumpăra un Jeep Grand Cherokee.

„Sunt afectați de reparații cu costuri ridicate, defecțiuni premature ale pieselor din cauza producției proaste și doresc prea mult să se cumpere vehiculul atunci când este nou”, a spus Pyle. „Dacă intenționați să cumpărați unul nou, înainte de încheierea garanției, asigurați-vă că achiziționați o garanție extinsă.”

Urmăriți B1TV.ro și pe
`