LiveRail, cel mai mare startup pornit în România, care a fost cumpărat în urmă cu mai puţin de doi ani, va fi închis de Facebook, potrivit Business Insider.
LiveRail este un serviciu care conectează advertiserii cu conţinutul video printr-un process automatizat, ajutând la monetizarea video-urilor prin reclame.
În iulie 2014, Facebook a cumpărat LiveRail cu aproximativ 500 de milioane de dolari, pentru a face ”reclamele video mai bune pentru toată lumea”.
Cu toate acestea, şeful Facebook pe partea de reclame, Brian Boland, a declarat că această tehnologie durează „mai mult decât speră”.
„Închidem LiveRail pentru a ne concentra pe metode mai bune pentru a ajuta publisherii să îşi vândă reclamele direct către advertiser, precum şi pentru expansiunea ofertei noastre de reclame video prin Reţeaua de Audienţă. Acestea este cee ace mai mulţi parteneri ne-au spus că vor să facem, iar noi credem că mişcarea va face reclamele video mai relevante pentru persoanele care le urmăresc”, a anunţat Facebook.
La începutul lunii mai, 40 de oameni din echipa de contabilitate şi vânzări a Liverail au primit ordin de la Facebook să îşi găsească alte roluri în companie, dacă nu vor să fie concediați.
Povestea LiveRail are ca punct de start un proiect de externalizare semnat între un start-up britanic care a oferit unei mici firme din Cluj-Napoca, un contract de dezvoltare a unei pagini web. Contractul i-a pus în legătură pe britanicul Mark Trefgarne şi pe românii Andrei Dunca şi Sergiu Biriş, iar în urma colabărării, aceștia au demarat împreună, ca parteneri, LiveRail.
„În perioada în care am lucrat împreună – pentru că Mark ne aducea clienţi din Londra, iar noi le realizam site-urile, şi el se ocupa de partea de contact cu clienţii – cred că i-am câştigat încrederea“, a povestit Sergiu Biriş.
Facebook a cumpărat LiveRail pentru a îmbunătăți nivelul de acurateţe oferit de reclamele targetate ale reţelei de socializare cu reclamele video pe Facebook şi nu numai.
După ce au observat că rezultatul nu se ridică la nivelul așteptărilor, Facebook a relocat toţi inginerii LiveRail în Londra şi ceea ce înainte a fost LiveRail, acum a devenit un produs unit cu mai multe grupuri de software de reclame.
Cei trei s-au cunoscut după ce Mark Trefgarne a căutat o companie cu care să lucreze pe segmentul de dezvoltare web şi i-a contactat prin internet pe Dunca şi Biriş. „Mark ne-a găsit pe internet şi ne-a dat o comandă să realizăm un site. În perioada în care am lucrat împreună – pentru că Mark ne aducea clienţi din Londra, iar noi le realizam site-urile, şi el se ocupa de partea de contact cu clienţii – cred că i-am câştigat încrederea.“
„Au fost foarte multe încercări de a crea această tehnologie. Tehnologia a crescut din mai multe încercări şi s-a ajuns la un produs mai complet. Ne-am dat seama că produsul va avea succes atunci când am luat prima investiţie de la un fond din Londra, atunci proiectul a prins aripi. În total compania a avut investiţii de doar 12 milioane de dolari. Este o sumă relativ mică având în vedere dezvoltarea la care s-a ajuns.“
Mutarea sediului central al companiei în Londra şi apoi în San Francisco au avut un impact pozitiv în dezvoltarea LiveRail. “La începutul lui 2009 Andrei Dunca a hotărât să meargă la Londra pentru a se dedica în totalitate proiectului, iar în decurs de un an au decis să mute LiveRail în Silicon Valley, pentru a trece la un alt nivel, în ceea ce priveşte valoarea investiţiilor”, a spus Biriş.