Cât ar putea costa realizarea liniei de mare viteză București-Budapesta: Trenurile ar putea ajunge la o viteză de 300 de km/h

Cât ar putea costa realizarea liniei de mare viteză București-Budapesta: Trenurile ar putea ajunge la o viteză de 300 de km/h
Foto: Pixabay

Autoritățile române iau în calcul posibilitatea construirii unei linii feroviare de mare viteză București-Budapesta. În Programul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021 – 2030 este propusă, deja, realizarea unui studiu de fezabilitate, potrivit economica.net.

În primă fază linia ar putea costa 17 miliarde de euro

Potrivit primelor estimări, în primă fază, linia de mare viteză București – Pitești – Sibiu – Oradea va avea 590 de kilometri și ar putea costa 17 miliarde de euro, transmite ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu într-un răspuns la o interpelare a deputatului PNL de Cluj Radu Marin Moisin.

Obiectivele principale ale investiției sunt: conectarea României la rețeaua europeană feroviară de mare viteză conectarea, prin calea ferată de mare viteză, a marilor centre urbane din România Studiul de fezabilitate ar urma să se realizeze în baza unor lucrări de teren specifice (geologice, topografice și de mediu) și să stabilească viteza de circulație a trenurilor: 200 km/h, 250 km/h, 300 km/h sau peste 300 km/h.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, mai precizează că este prematur de estimat o dată la care vor fi terminate lucrările pentru linia de mare vitează București – Budapesta.

Totul depinde de identificarea și obținerea finanțării, de condițiile de licitație, de rezultatul studiului de fezabilitate și de contractare. O altă linie de mare vitează era propusă în 2019.

O linie de mare viteză Constanţa – Bucureşti – Budapesta – Viena era propusă și în 2019, în programul de guvernare al PNL în domeniul infrastructurii feroviare.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
23:57 - O localitate din România nu are apă potabilă la robinet. Care este cauza
23:49 - Nicușor Dan, despre lucrările la rețeaua de termoficare: Avem 15 şantiere deschise. Facem 70 km anul acesta. Vor fi tot mai puține avarii (VIDEO)
23:31 - Un bărbat și-a pierdut viața printr-un accident de bucătărie. Acesta s-a înjunghiat mortal
23:30 - Ciucă, întrebat despre coaliţia de dreapta: Când celelalte partide se vor maturiza suficient să putem discuta despre politici şi valori. Mai au aproape 70 de zile să se maturizeze
22:59 - Ciucă, despre amendamentul ce-l ajută pe Iohannis să candideze la parlamentare: Noi doar restabilim un drept. Experiența președintelui nu se irosește, trebuie valorificată
22:57 - Care este țara din lume care are mai multe mașini electrice decât pe benzină? Autoritățile oferă reduceri fiscale generoase pentru vehiculele electrice
22:40 - Nicușor Dan, despre planșeul de la Piața Unirii: Nu avem o expertiză care să spună că-i pericol public. Când Primăria Sectorului 4 va veni cu toate avizele, vom da repede autorizația pentru intervenție (VIDEO)
22:19 - Ce au spus medicii din Beirut despre rănile produse de pagerele care au explodat: „N-am mai văzut aşa ceva. Este indescriptibil”
22:14 - Nicusor Dan, întrebat dacă va semna şi pentru candidatura lui Ludovic Orban, după ce a semnat pentru Ciucă și Lasconi: Dacă mi-o solicită, desigur, pentru că este un partid de dreapta (VIDEO)
21:51 - Cum funcționează dronele antițânțari din Capitală. Nicușor Dan: Dacă se dovedesc eficiente acum, le vom folosi sistematic la anul. Nu e absolut niciun pericol pentru oameni (VIDEO, FOTO)