Furturile pe litoralul bulgăresc sunt în creștere, printre cele mai furate produse fiind prosoapele, lenjeria de pat sau chiar televizioarele și tablourile.
Conform hotelierilor din întreaga țară, majoritatea persoanelor care fură sunt turiști străini. Unii dintre ei fură pături, perne și halate de baie, care sunt și printre cele mai comune obiecte care dispar din hoteluri, în timp ce alții iau articole mai mari, precum televizoare, potrivit hotnews.ro.
În stațiunea Bansko, majoritatea furturilor au avut loc în camerele de la parter sau etaj, însă nu au fost puține dățile în care hoții au transportat obiectele furate cu liftul, care în majoritatea cazurilor oferă acces direct la garaj.
În ultimii ani au început să fie furate și alimentele și băuturile din camerele de hotel și restaurante. Hotelierii au transmis că turiștii au început să ia cu ei farfurii, tacâmuri sau chiar băuturi din minibar. La un restaurant all-inclusive, două familii au luat seturi întregi de veselă.
În timp ce buglarii fură obiecte mici, precum rolele de hârtie igienică, turiștii din țările occidentale fură prosoape de baie și de plajă, iar cei din Europa de Est preferă pahare de marcă și fructe.
Hotelurile de lux au fost și ele prada hoților. Oaspeții consumă băuturile din minibar și pun apă în sticlele de vodcă pe care le golesc. Managerul hotelului Ruschuka, Penka Petkova, a declarat pentru Telegraph că adesea sunt furate și cearșafuri, fiind două cazuri recente după o ședere a unor turiști români, care au plecat acasă cu cearșeafuri și o pătură.
Un alt caz a fost când un grup de elevi s-a cazat într-un hotel, iar la final cameristele au observat că lipseau destul de multe prosoape. Managerul hotelului a sunat-o pe profesoara copiilor, iar aceștia fiind încă la Ruse, s-au întors și au înapoiat obiectele furate.
O altă practică pe care o fac turiștii este frauda în stațiunile mari all-inclusive. În general, sosesc doi turiști care plătesc un pachet pentru o săptămână și primesc brățări speciale care le permit să folosească toate serviciile din hotel.
„La un moment dat își scot brățările și le vând la jumătate de preț prietenilor, rudelor sau cunoscuților, cu care discutaseră în prealabil. Al doilea cuplu intră și consumă gratis. Primii ajung la recepție și afirmă că și-au pierdut brățările în mare iar hotelierii sunt obligați să le dea altele noi”, au explicat hotelierii.