Primăria Timișoara, Direcția Fiscală și Poliția Locală au fost vizate de un atac cibernetic masiv. Încă sunt probleme la unele servicii

Primăria Timișoara, Direcția Fiscală și Poliția Locală au fost vizate de un atac cibernetic masiv. Încă sunt probleme la unele servicii
Foto: Pixabay

Primăria Municipiului Timișoara, Direcția Fiscală a Municipiului (DFMT) și Poliția Locală Timișoara au fost vizate de un atac cibernetic de tip ransomware asupra serverelor pe care rulează mai multe sisteme informatice, conform anunțului făcut de municipalitate, luni, într-un comunicat de presă.

Atac cibernetic la Primăria Timișoara și instituții din subordine

Primăria Timișoara a oferit detalii despre atacul care a vizat municipalitatea, Direcția Fiscală și Poliția Locală.

Incidentul a avut loc în noaptea de vineri spre sâmbătă și a fost detectat de sistemul digital de securitate. Specialiștii primăriei au declanșat o serie de contra-măsuri radicale, cu ajutorul firmelor de specialitate contractate de municipalitate, astfel că a fost oprită compromiterea întregului sistem. Nu există indicii că atacatorii au extras date cu caracter personal din sistemele afectate.”, se arată în comunicat.

Primăria Timișoara a raportat incidentul imediat autorităților. Atacul se află sub investigația experților în securitate cibernetică din cadrul Directoratului Național de Securitate Cibernetică”, se mai arată în același comunicat.

Care a fost scopul atacului

Municipalitatea spune că „scopul atacului a fost criptarea și blocarea sistemului informatic al primăriei”.

„Este o formă de criminalitate (ransomware – software de răscumpărare) unde atacatorii cer apoi sume imense pentru deblocarea sistemelor. Primăria Timișoara, care, de altfel, a avut soluții tehnice împotriva unor astfel de atacuri și reacție imediată, categoric nu răspunde la astfel de forme de șantaj. Măsurile de resetare a sistemului au fost aplicate de specialiștii municipalității pe tot parcursul week-end-ului, iar primăria colaborează cu autoritățile responsabile din domeniul securității cibernetice pentru revenirea la o completă funcționalitate a sistemelor”, a continuat Primăria Timișoara.

Instituția a vorbit și despre starea platformelor de servicii.

Toate serviciile online ale Primăriei funcționează normal, de la Portalul Unic, la certificatele de urbanism, programările online la Evidența Populației, sesizări și bugetare participativă. Pentru reluarea serviciilor interne, măsurile sunt încă în derulare în colaborare cu DNSC”, notează Primăria Timișoara.

Pentru Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara este temporar suspendată încasarea taxelor și impozitelor locale online sau cu cardul la ghișeu. Plata se va putea face în numerar, la ghișeele DFMT și la camera 12 a Primăriei, începând cu orele prânzului. La Poliția Locală, sesizările online sunt suspendate temporar, fiind preluate în continuare telefonic, la dispecerat. Investigația este în derulare, astfel că mai multe detalii vor fi comunicate la finalizarea acesteia”, au mai declarat reprezentanții municipalității.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`