Jumătate din mașinile vândute în China, în iulie 2024, au fost hibride plug-in sau complet electrice, ceea ce arată cât de departe a ajuns ca mai mare piață auto din lume la adoptarea vehiculelor electrice, în comparație cu piețele occidentale.
Datele publicate de Asociația Producătorilor Auto din China (CPCA) arată că vânzările de mașini propulsate cu forme noi de energie (NEV) au urcat în ritm anual cu 37% în China, reprezentând un nivel record de 50,7% din vânzările auto.
Ritmul de creştere al NEV a accelerat de la avansul de 28,6% din iunie. Vânzările de vehicule complet electrice au urcat cu 14,3% luna trecută, faţă de o expansiune de 9,9% în iunie.
În iulie, vânzările totale de mașini pe piața chineză au scăzut cu 3,1%, fiind a patra lună de declin consecutiv, scrie Agerpres.
Subvențiile guvernamentale nu pare să fi fost un succes, consumatorii fiind prudenți în legătură cu cheltuielile masive, pe fondul redresării lente a economiei.
Beijingul a anunțat la sfârșitul lunii trecute dublarea subvențiilor în numerar pentru cumărarea de mașini, la 20.000 yuani (2.785 dolari) pentru fiecare achiziție.
În plus, unele oraşe au relaxat restricţiile la achiziţionarea de vehicule.
Datele Centrului de cercetări în domeniul energiei solare și a hidrogenului (ZSW) din Germania arată că numărul mașinilor electrice pe plan mondial crește continuu.
China are cele mai multe mașini electrice, adică 23,4 milioane. Pe următoarele locuri, la mare distanţă, se află Statele Unite, cu 4,8 milioane, Germania, cu 2,3 milioane, Franţa, cu 1,6 milioane şi Marea Britanie, cu 1,5 milioane.