Nicușor Dan, despre conflictul cu Piedone, privind construirea de turnuri de până la 35 etaje pe Șoseaua Progresului: „Va fi un minicartier de locuințe care o să fie de cinci ori mai dens decât Drumul Taberei” (VIDEO)

Nicușor Dan, despre conflictul cu Piedone, privind construirea de turnuri de până la 35 etaje pe Șoseaua Progresului: Va fi un minicartier de locuințe care o să fie de cinci ori mai dens decât Drumul Taberei (VIDEO)
Nicușor Dan, primarul general al Capitalei. Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a comentat într-o intervenție în emisiunea Bună, România, cu Radu Buzoianu și Răzvan Zamfir, conflictul cu primarul Sectorului 5, Cristian Popescu Piedone, privind aprobarea unui Plan Urbanistic de Detaliu (PUD) care ar permite construirea a 5 turnuri, cu înălțimea de până la 35 de etaje, pe Șoseaua Progresului 48-50.

Nicușor Dan, despre conflictul cu Piedone

“Nu e vorba că sunt blocuri de 35 de etaje, dimpotriva sunt zone în care sunt permise și în care nu există valori arhitecturale, cum ar fi zone centrale istorice ale Bucureștiului. Nu înălțimea este problema. Problema este densitatea. Acolo va fi un minicartier de locuințe care o să fie de cinci ori mai dens decât Drumul Taberei, care este un etalon al modului în care se construiau cartiere de locuințe în perioada comunistă. E o densitate foarte mare și asta ține de confortul oamenilor care vor locui acolo.

Și mai important, ceea ce afectează și mai multă lume este faptul că acolo noi suntem lângă o intersecție deja foarte aglomerată și în momentul în care tu vei aduce 6-7.000 de oameni noi vei avea în acea intersecție la 9 dimineața încă 2.000 de mașini. Nu există un studiu de trafic care să spună că intersecția aia permite intrarea atâtor mașini în plus”.

Întrebat dacă un astfel de proeict se poate dezvolta fără aprobarea Primăriei Capitalei, Nicușor Dan a precizat că acesta este motivul pentru care a spus în seara alegerilor locale că este nevoie de un referendum:

“De asta în seara alegerilor am spus că este nevoie de un referendum prin care bucureștenii să spună dacă vor ca autorizații de construire și PUD-uri să dea și primarii de sector sau să dea doar primarul general responsabil cu traficul din oraș. Dacă dai cumva o responsabilitate, că nimeni când stă în trafic nu se gândește la primarul de sector, toată lumea se gândește la primarul general care ar trebui să rezolve problema traficului, dacă dai responsabilitatea dă-i și instrumentele.

Acolo este o problemă mare de legalitate. A fost un PUZ dat în 2019. Actul lui de mediu a fost anulat de Tribunalul Prahova în urmă cu doi ani, PUD-ul pe care l-au dat nu respectă nici PUZ-ul, nici Legea urbanismului, nici regulamentul general de urbanism care este o Hotărâre de Guvern și în plus, eu i-am retras avizul de circulație pe care instituția noastră îl dăduse și era un act esențial al PUD-ului. Ei au dat PUD-ul fără aviz de circulație”.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`