Ce se ascunde, de fapt, la subsolul Casei Poporului. Misterul a fost elucidat! Dezvăluiri despre tunelurile secrete

Ce se ascunde, de fapt, la subsolul Casei Poporului. Misterul a fost elucidat! Dezvăluiri despre tunelurile secrete
Sursa foto: Parlamentul Romaniei - Camera Deputatilor / Facebook

Casa Poporului sau Palatul Parlamentului are 5.000 de încăperi, iar cel care a făcut posibilă construirea clădirii este Nicolae Ceaușescu.

Palatul Parlamentului are 7 etaje în subteran

În subteran există şapte etaje, ultimul fiind ocupat de buncărul antiatomic al lui Ceauşescu, o incintă cu pereţi din beton de 1,5 metri grosime. Clădirea imensă are în subteran și tunelurile secrete.

Casa Poporului a fost construită în locul cartierului Uranus, un eveniment care lasă o rană încă deschisă pentru bucureșteni.

Zona constituie un punct înaintat al Dealului Spirii către râul Dâmboviţa, asemănător unui pinten, rămas din vechea terasă a râului, informează Click.

Clădirea a fost construită doar cu materiale româneşti, are 86 de metri înălţime, de la nivelul solului, şi încă 90 de metri sub pământ. Face parte din zona sistematizată de Ceauşescu, în care sunt cuprinse Ministerul Apărării, Hotel Marriott, Casa Radio, Casa Academiei şi bulevardul Unirii.

În total, la construcție au lucrat 12.000 de militari rezervişti, conduşi de colonelul Nicolea Kovacs.

Fostul militar a dezvăluit mai multe lucruri neștiute despre Palatul Parlamentului.

„Sala principală urma să fie dotată cu o masă mare în mijloc şi pe pereţi, cu un sistem de hărţi ale României, în relief. Pentru ventilaţie s-au adus pompe suedeze, cu filtre speciale, care au fost încastrate în pereţi. Aveam vreo 12 camere mari cu filtre de rezervă, stivuite pe rafturi. Acestea au fost singurele componente străine din Casa Poporului”, a precizat fostul colonel.

Dezvăluiri despre tunelurile secrete ale Casei Poporului

Nicolae Kovacs a povestit și despre celebrele tuneluri secrete ale Casei Poporului.

„Este vorba de aproximativ 20 de kilometri de tuneluri realizate în aşa fel încât să se poată circula prin ele cu maşini cu motor electric. Tunelurile principale leagă Palatul Cotroceni de Academia Militară, pe aceasta de Casa Poporului, iar de aici pleacă două tuneluri mari: unul spre fostul Comitet Central (actualul Minister de Interne din Piaţa Revoluţie.) şi unul spre actualul Minister al Apărării. Cele dinspre Piaţa Revoluţiei sunt întrerupte din loc în loc de uşi de şapte tone greutate fiecare, pentru a închide etanş zona în caz de necesitate.

Au fost înglobate în acest sistem şi catacombele mai vechi, realizate în perioada interbelică, cum e cea din zona Cotroceni, a lui Carol al II-lea. Sunt şi multe tuneluri secundare, cum e cel dintre Casa Poporului şi staţia de metrou Izvor, care probabil că vor fi folosite, la un moment dat, pentru utilităţi publice”, a detaliat Kovacs.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`