Utilizarea aerului condiționat în mașină este esențială în această perioadă, însă mulți șoferi nu știu pericolul la care se expun. Folosirea aerului condiționat când motorul mașinii este oprit poate fi o practică dăunătoare atât pentru vehicul, cât și pentru siguranța șoferului și a pasagerilor.
Unul dintre efectele negative ale utilizării aerului condiționat cu motorul oprit este epuizarea rapidă a bateriei. Sistemul de aer condiționat necesită o cantitate mare de energie, iar bateria mașinii este singurul furnizor atunci când motorul este oprit.
Utilizarea repetată a aerului condiționat în aceste condiții poate duce la descărcarea completă a bateriei, potrivit click.ro.
Utilizări aerului condiționat fără motorul pornit poate pune o presiune suplimentară pe componentele electrice ale vehiculului, ceea ce poate duce la necesitatea unor reparații costisitoare.
Folosirea aerului condiționat într-o mașină oprită poate favoriza acumularea de dioxid de carbon în interiorul vehiculului, deoarece mașina este închisă. Pentru că nu există o ventilație adecvată, nivelul de oxigen din mașină scade. Acest lucru poate provoca simptome precum amețeli, dureri de cap și pierderea cunoștinței.
În primul rând trebuie să vă asigurați că motorul este pornit înainte de a folosi aerul condiționat, pentru a proteja bateria și sistemul electric al mașinii. Întreținerea constantă a bateriei va face ca această componență să facă față mai bine cerințelor sistemului de aer condiționat al mașinii.
În zilele mai puțin călduroase, puteți apela la ventilarea naturală, mai exact deschiderea ferestrelor pentru a permite circulația aerului, această metodă fiind o alternativă eficientă și care economisește energia.