Candidata PSD la Primăria Capitalei, Gabriela Firea, a vorbit despre rețeaua de metrou, marți, pe B1 TV, la „Actualitatea” cu Tudor Mușat, și a spus că își dorește construcția de stații de metrou în județul Ilfov pentru fluidizarea traficului rutier.
Candidata PSD la Primăria Capitalei s-a arătat de părere că Metroul ar trebui să fie în subordinea municipalității, nu la Ministerul Transporturilor.
În planul de mobilitate urban durabilă, realizat în mandatul meu de către specialiștii BERD și ai Băncii Mondiale, se prevede expres ca centura ocolitoare a Capitalei să fie transferată de la Ministerul Transporturilor la Primăria Capitalei, și avem acest agrement cu ministrul Transporturilor, chiar astăzi a făcut această declarație (…), și, de asemenea, Metroul Capitalei să fie parte componentă a transportului local, pentru că el, de fapt, asta și este și e un nonsens să rămână la Ministerul Transporturilor, dar cu tot cu investiții, cu fila bugetară și cu subvențiile care se acordă”, a declarat Gabriela Firea.
„Noi asta ne dorim și nu am propus, și preiau cumva o expresie de-ale dumneavoastră, nici «planuri cincinale» și nici proiecte care se realizează în 20-25 de ani. Vrem ca bucureștenii să simtă imediat, adică în 2-3 ani de zile, efectele proiectelor noastre”, a adăugat fostul primar general.
„Aceasta este soluția pe care împreună cu domnul primar Daniel Băluță am prezentat-o în această campanie pentru fluidizarea traficului, în primul rând, extinderea rețelei de metrou, care să ajungă cu stații în județul Ilfov, în comunele limitrofe. Cred că acest lucru putem să îl facem și noi, la fel ca la Madrid, la fel ca la Paris, la fel ca la Londra, și să transferăm traficul rutier, care ne poluează și ne aglomerează, și ne îngreunează viața, practic în subteran”, a continuat Gabriela Firea.
„Acum de ce nu se poate? V-am dat răspunsul pe care îl avem și noi de la specialiști. Nu sunt suficiente stații care să preia traficul din Ilfov și sunt stații foarte lungi, iar cetățenii pe bună dreptate, dacă merg prea mult o stație de metrou, le este greu ulterior să ia un alt mijloc de transport în comun. Dacă ar fi, repet, o rețea mai vastă și cu stații mai bine dimensionate, cu siguranță s-ar muta mult din trafic în Metrou”, a mai declarat ea.