Facebook și Instagram sunt în vizorul Comisiei Europene care marți, 30 aprilie, a deschis o anchetă, suspectând rețelele de socializare de nerespectarea obligațiilor în materie de combatere a dezinformării înainte de alegerile din iunie pentru Parlamentul European, informează Agerpres.
„Această Comisie a creat instrumente pentru a proteja cetăţenii europeni de dezinformare şi de manipulare de către state terţe”, a declarat președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen.
„Dacă suspectăm o încălcare a regulilor, acţionăm. Este valabil întotdeauna, dar mai ales în perioadă de alegeri”, a adăugat ea.
Preocuparea oficialilor UE este de a urmări modul în care compania de tehnologie din SUA gestionează conținuturile politice care ar risca să submineze procesul democratic al alegerilor pentru Parlamentul European.
De asemenea, lideri ai UE și-au arătat îngrijorarea cu privire la posibilele manipulări ale opiniei publice de către Rusia.
Printre nemulțumirile Bruxelles-ului față de Meta se numără moderarea „insuficientă” a publicității electorale de către compania de tehnologie. De asemenea, Bruxelles-ul critică și faptul că Meta reduce vizibilitatea conținutului politic în sistemele de recomandare Instagram și Facebook.
Meta are un plan de a elimina un instrument considerat esențial pentru identificarea și analizarea dezinformării pe Facebook și Instagram, fără o soluție adecvată de înlocuire, iar acesta este criticat de Bruxelles.
Societatea are „un proces bine stabilit pentru identificarea și atenuarea riscurilor pe platformele noastre”, a declarat purtătorul de cuvânt al Meta, Ben Walters.
„Așteptăm cu nerăbdare să ne continuăm cooperarea cu Comisia Europeană și să le furnizăm mai multe detalii despre această activitate”, a mai spus el.
Recent, Comisia Europeană a inițiat cea de-a doua rundă de proceduri oficiale împotriva TikTok, în temeiul Legii privind serviciile digitale, cu privire la lansarea TikTok Lite.