Autoritățile din Franța luptă împotriva unei înșelătorii a producătorilor, care îi face pe consumatori să plătească același preț pentru un produs micșorat.
Retailerii francezi vor fi obligați să informeze consumatorii atunci când dimensiunea produselor a fost redusă, fără o scădere corespunzătoare a prețurilor. Această măsură vine în contextul luptei împotriva „shrinkflației”, un fenomen tot mai des întâlnit în condițiile inflației crescute, care afectează puterea de cumpărare a gospodăriilor.
Ministerul de Finanțe din Franța a anunțat aceste noi reglementări, care urmează să intre în vigoare din iulie.
Din iulie, comercianții vor avea obligația de a afișa timp de două luni notificări speciale când cantitatea produselor alimentare sau a altor bunuri de consum, cum ar fi detergentul, este redusă. Această practică a devenit o problemă serioasă pentru consumatori, deoarece duce la creșterea prețului unitar, deși dimensiunea sau cantitatea produsului scade.
Ministrul de Finanțe Bruno Le Maire a declarat că shrinkflația „este o fraudă” și a subliniat necesitatea reconstruirii încrederii consumatorilor prin transparență.
Inflația alimentară a devenit o problemă politică majoră în Franța, mai ales după ce a atins un nivel record de 16% anul trecut. În reacție, guvernul a adoptat o lege care să avanseze negocierile anuale pentru prețurile alimentelor, presând companiile să limiteze creșterea prețurilor.
Supermarketul Carrefour a luat inițiativa de a aplica avertismente de preț pentru unele produse încă din septembrie anul trecut, presând astfel marii producători de bunuri de larg consum, precum Nestle, PepsiCo și Unilever, înaintea negocierilor anuale privind prețurile.