Nike va înlocui Adidas ca sponsor principal al echipei naționale de fotbal a Germaniei, marcând încheierea unuia dintre cele mai îndelungate parteneriate din istoria sportului, relatează Financial Times.
Federația Germană de Fotbal (DFB) a anunțat că Nike va deveni principalul furnizor de echipamente pentru toate naționalele germane din 2027, în baza unui contract pe șapte ani cu cel mai mare producător de îmbrăcăminte sportivă din lume.
Va fi pentru prima oară după 1950 când fotbaliștii din naționala Germaniei nu poartă celebrul logo în trei dungi al Adidas, companie care fusese fondată cu un în urmă în localitatea Herzogenaurach de lângă Nurnberg.
Refliefând magnitudinea schimbării de sponsor, ministrul german al economiei, Robert Habeck, a declarat pentru agenția germană de presă Dpa că „și-ar putea imagina cu greu echipamentul german fără cele trei dungi”, pe care le-a descris drept „o piesă a identității germane”.
DFB spune că Nike a prezentat „de departe cea mai bună ofertă financiară” și s-a angajat să susțină și „sportul de masă și amator”, precum și fotbalul feminin din Germania.
„Am fost suficient de norocos să mă aflu în Germania pentru oferta noastră în această săptămână”, a declarat șeful executiv al Nike, John Donahoe. Compania, susține el, a pus accent atât pe naționalele masculine, cât și pe cele feminine, precum și pe obiectivul „de a face din echipa germană un brand global și de a face din sportivii lor eroi globali (…), când Nike dă tot ce are mai bun, nu ne poate învinge nimeni”.