Costurile suportate de șoferii cu mașini electrice. Ce spune un român care a renunțat la autoturismele cu motorizare clasică

Costurile suportate de șoferii cu mașini electrice. Ce spune un român care a renunțat la autoturismele cu motorizare clasică
Foto simbol: Pixabay.com

Mașinile electrice au devenit o opțiune luată în calcul de tot mai mulți șoferi, iar curiozitățile sunt pe măsură.

O firmă a renunțat la mașinile clasice pentru unele electrice

În 2021, firma Iașisting a decis să înlocuiască flota de mașini cu motor termic cu una de automobile electrice. Acționarul majoritar al companiei, Viorel Blăjuț, a cumpărat 32 de autoturisme Renault Zoe, câteva Kangoo și Spring, potrivit Presshub.

Cu toate energia consumată și cu valoarea de leasing (350 de euro pe lună), compania cheltuie mai puțin cu mașinile decât înainte.

„În doi ani am schimbat doar lichidul de parbriz. N-au avut nicio defecțiune”, susține administratorul Iașisting, Viorel Blăjuț.

Viorel Blăjuț susține că a fost una dintre cele mai inspirate investiții.

„Apropiații îmi spuneau că mașinile electrice nu au niciun viitor, că e cea mai mare greșeală. Chiar am păstrat câteva mașini cu motor clasic de frica faptului că nu vor face față electricele”, a declarat Blăjuț.

„La momentul la care a fost anunțată decizia de a înlocui toate mașinile clasice ale firmei cu mașini eletrice, urma să deținem cel mai mare parc auto de acest fel din România, cu excepția celor de taxi sau de livrări. Apropiații mi-au spus că fac o greșeală. Până și eu mă îndoiam de decizia luată””, a mai spus el.

Costurile de operare au scăzut cu aproximativ 60%

Fiecare mașină cu motor termic consuma, în medie, combustibil în valoare de 3.000 de lei pe lună. În plus, alte cheltuieli erau generate de piesele de schimb, revizii, consumabile pentru schimburi de ulei și filtre.

„Erau mașini vechi. Se defectau, dădeam o grămadă de bani pe service. Se duceau câteva sute de lei lunar pe fiecare mașină. Cea mai mare cheltuială era însă benzina (…). Cam 60% este scăderea lunară a costurilor de operare. Adică, la un parc auto total de 42 de mașini cheltuiala de carburant era în trecut 126.000 de lei/lună. Aceleași mașini noi consumă acum curent electric de 50.400 de lei/lună. Cifrele vorbesc de la sine”, a mai spus Viorel Blăjuț pentru Presshub.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
00:19 - Adriana Bahmuțeanu, ținta cuvintelor dure, venite din partea fiului ei cel mare. „Ești o rușine”
00:05 - Ciucă: Am pierdut politic pentru că am făcut coaliţie cu PSD. Important e să recunoşti când greșești. Unii colegi s-au opus atunci și au avut dreptate (VIDEO)
23:49 - Bode, banc cu PSD: „Cum deosebești la garderobă haina unui PSD-ist de celelalte?” (VIDEO)
23:42 - Doi medici de la un spital din Iași, bănuiți că ar consuma droguri în timpul gărzilor. Ambii sunt vizați într-o anchetă DIICOT
23:15 - Parlamentul a votat un proiect de lege care scutește de impozit câștigurile din cryptomonede. Biriș: „Probabil sunt destul de mulți care și-au luat șpăguțele prin bitcoin” (VIDEO)
22:58 - Vânzarea a peste 1000 de produse alimentare a fost oprită temporar de ANPC. Ce nereguli au sesizat comisarii
22:36 - Profesorul de economie Cristian Păun: Când politicienii îți spun ”stai liniștit în banca ta”, tre’ să sari ca ars. Discursul lor se va schimba radical după alegeri. Românii să fie cumpătați, că vin vremuri grele (VIDEO)
22:31 - Ce rețete neobișnuite a pregătit Meghan Markle cu ocazia Zilei Recunoștinței. „Vei fi regele sau regina burților fericire”
22:11 - Nicușor Dan, întrebat cu cine va vota la prezidențiale: „O să votez cu unul dintre ei” / „În momentul de față, îl avem sigur pe Marcel Ciolacu în turul 2” (VIDEO)
21:48 - Nicușor Dan: Referendumul nu va duce la desființarea sectoarelor. E o reechilibrare de putere între PMB și primăriile de sector / Bucureștiul anual acumulează deficit de dezvoltare pentru că nu pune bani în proiecte mari (VIDEO)