Pentru prima dată în istorie, România are înregistrate peste opt milioane de autoturisme, însă aproape 81% dintre acestea (aprox. 6,5 milioane) sunt fabricate cu mai bine de 10 ani în urmă.
La 31 decembrie 2023, pe șoselele din țară circulau 10,33 milioane de autovehicule, cu peste 320.000 autoturisme, motociclete, remorci, tractoare și alte vehicule mai mult în comparație cu 31 decembrie 2022, arată datele Direcției Permise de Conduceri și Înmatriculări (DGPCI).
Din numărul total de autovehicule menționat anterior, 8.106.570 sunt autoturisme, număr cu 3,07% mai mare decât la sfârșitul lui 2022.
În prezent, pe șoselele din România circulă 5,23 milioane de mașini mai vechi de 16 ani, cu 400.000 mai multe decât în 2022.
Îngrijorător este și faptul că multe mașini care circulă în România sunt autoturisme cu o vechime de peste 20 de ani. Numărul acestora a crescut cu 10% doar în ultimul an, mai exact cu 258.082 de mașini, scrie Adevărul.
„Problema României este că are un parc auto destul de îmbătrânit. Parc care a îmbătrânit și mai mult după eliminarea timbrului de mediu în februarie 2017, fiind importat un număr foarte mare de vehicule second-hand, în jur de 1,8 milioane în această perioadă, din 2017 și până acum.
Astfel încât, deși am avut programe Rabla care au scos de pe piață vehicule vechi, numărul celor importate, mai vechi de zece ani, a fost mult mai mare decât al celor casate.
Astfel încât, în loc să întinerească, parcul auto a îmbătrânit”, a declarat Adrian Sandu, secretar general şi membru în Consiliul director al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).