Șoferii cu Waze iau mai multe amenzi. Un institut de siguranță rutieră cere interzicerea aplicației

Șoferii cu Waze iau mai multe amenzi. Un institut de siguranță rutieră cere interzicerea aplicației
Sursa foto: Pixabay.com

Șoferii care folosesc aplicații de avertizare – ca Waze, Filtsmeister sau Coyote – primesc cu aproape 50% mai multe amenzi per kilometru parcurs decât conducătorii auto care nu dispun de un astfel de instrument, arată un studiu efectuat de Institutul belgian de siguranță rutieră Vias, potrivit vrt.be.

Institutul belgian de siguranță rutieră cere interzicerea aplicațiilor de tip Waze

În urma studiului, Institutul Vias recomandă guvernului federal belgian să interzică acest tip de aplicații, mai ales că acestea îi ajută pe șoferi să ocolească filtrele în cazul în care au consumat alcool.

În Belgia, mai bine de 1 din 3 șoferi (37%) folosesc constant unu sau mai multe sisteme de avertizare, care le dezvăluie utilizatorilor locațiile în care se află filtre ale poliției, camere de detectare a vitezei sau alte instrumente de acest gen.

Studiul a fost comandat de guvernul belgian și s-a derulat pe o perioadă de peste doi ani.

Șoferii cu Waze au primit mai multe amenzi

Studiul arată că șoferii care dispun de o asemenea aplicație primesc cu 50% mai multe amenzi decât conducătorii auto care nu au.

Totodată, este mai probabil să creadă că nu există pericol dacă depășesc limita de viteză (26% față de cei 19% în cazul celor care nu au aplicația).

Rezultatul este „logic”, consideră Institutul belgian de siguranță rutieră, din moment ce aceștia se bazează pe aplicație și cred că nu există riscul să fie verificați dacă nu sunt alertați de aplicație.

Neregulile comise de ei sunt mai frecvente, conform aceluiași studiu.

În plus, potrivit Vias, alertele sonore și grafice pot distrage atenția într-o oarecare măsură. Acestea îi încurajează pe șoferi să le folosească în timp ce sunt la volan, ceea ce îi face mai expuși distragerii de atenție.

„Mesajele de avertizare îi încurajează pe șoferi să folosească sistemul cât conduc. Ochii lor se abat de la drum pentru câteva secunde”, explică Stef Willems de la Institutul Vias.

Institutul a tras un semnal de alarmă și în ceea ce privește efectul negativ pe care îl au aceste aplicații pentru filtrele organizate de polițiști pentru a-i depista pe șoferii băuți la volan.

„Este ușor pentru un șofer care băut prea mult să își schimbe ruta și, astfel, să evite să fie prins”, a adăugat Steff Willems.

Tags:
Urmăriți B1TV.ro și pe
`