Ford Motor a declarat, miercuri, că a rechemat 2,24 milioane de SUV-uri Explorer mai vechi din întreaga lume, din cauza clemelor de reținere a ornamentelor.
Mai exact, clemele de reținere a ornamentelor ar putea să nu fie cuplate corespunzător.
Rechemarea include 1,89 milioane de SUV-uri în Statele Unite și acoperă vehiculele modelului 2011 până în 2019, deoarece ornamentele s-ar putea detașa, a declarat miercuri Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA), citată de Reuters.
Ford a afirmat că nu cunoaşte niciun raport de accidente sau răniri legate de rechemare.
Dealerii vor inspecta și înlocui garnitura stâlpului A după cum este necesar. Stâlpul A de pe o mașină este piesa metalică care susține parbrizul. Ford a încetat să mai folosească piesa în 2019.
Ford a spus că se aşteaptă ca 5% din populaţia vehiculelor să fie afectată. Proprietarii vehiculelor afectate pot vedea goluri în jurul unei garnituri slăbite ale stâlpului A sau pot detecta zgomote sonore sau zgomot excesiv de vânt din zona stâlpului A.
Producătorul auto a declarat că a primit pentru prima dată o întrebare informală de la NHTSA în 2018, legată de detaşarea pieselor exterioare ale stâlpului A de pe vehiculele Explorer 2012-2014.
Ford a precizat că, în 2018, a stabilit că problema nu prezenta un risc nerezonabil pentru siguranță. În 2021, a redeschis o analiză a problemei, dar a stabilit din nou că nu era necesară retragerea.
În februarie 2023, NHTSA a deschis o investigaţie preliminară pentru a revizui problema, iar în august, Ford a primit o întrebare de la Transport Canada cu privire la aceeaşi problemă.
NHTSA a transmis companiei că detaşarea ornamentelor în timpul conducerii reprezintă un pericol pentru siguranţa rutieră pentru alte vehicule. Ford a mai menționat că are cunoştinţă de 14.337 de rapoarte de garanţie care pretindeau lipsa sau detaşarea pieselor exterioare ale stâlpului A.