Ancheta declanșată de ministerul Educației la Colegiul National „Tudor Vianu” a fost finalizată. Corpul de control ministerului a stabilit că profesorul de matematică Severius Moldoveanu, acuzat de un elev că l-ar fi umilit, a făcut o gluma în clasă, dar poanta a fost înțeleasă greșit, iar unul dintre elevi chiar s-a așezat în genunchi și a mers așa până la catedră, informează ziare.com.
„Concluziile cercetărilor (…) arată că incidentul reclamat este rezultatul înțelegerii eronate a unei glume făcute de cadrul didactic în cauză. Astfel, pe fondul unei atmosfere relaxate la clasă, profesorul a glumit cu elevii săi, stârnind o reacție imprevizibilă, care nu a putut fi controlată”, se arată într-un comunicat al Ministerului Educației.
Totodată, reprezentanții ministerului au stabilit că tezele trebuie reevaluate pentru a se asigura că elevul în cauză nu a primit un punct în plus la lucrare.
„Pentru eliminarea/confirmarea suspiciunilor de evaluare subiectivă a elevilor, Inspectoratul Școlar al Municipiului Bucuresti (ISMB) va constitui o comisie având ca obiectiv reevaluarea tezelor de matematică la clasele a X-a A și a X-a C, pentru anul școlar 2015/2016”, mai arată sursa citată.
„La rândul său, în baza competențelor ce îi revin (…), conducerea Colegiului Național de Informatică ‘Tudor Vianu’ din București va iniția cercetarea disciplinară a profesorului. Totodată, îi va pune în vedere adaptarea comportamentului și a dialogului pentru menținerea unei relații deschise cu elevii, dar ferme, care să nu lase loc la interpretări și/sau derapaje comportamentale și/sau emoționale”, se mai menționează în comunicat.
De asemenea, Corpul de control al ministerului recomandă ISMB „monitorizarea activității profesorului de matematică, până la finalizarea semestrului în curs, și realizarea de rapoarte lunare privind modul de relaționare a acestuia cu elevii”.