Boeing 737-900ER: Al doilea model care va fi inspectat după explozia de pe avionul 737 Max 9

Boeing 737-900ER: Al doilea model care va fi inspectat după explozia de pe avionul 737 Max 9
Foto: captură YouTube/aanchalsawhney

Mai multe verificări vor fi efectuate pe un al doilea model de aeronavă Boeing, după explozia unei uși a unuia dintre avioanele sale, de la începutul acestei luni.

Administrația Federală a Aviației din SUA a reținut la sol peste 170 de avioane din flota de 737 Max 9

Administrația Federală a Aviației din SUA a reținut la sol peste 170 de avioane din flota de 737 Max 9 după ce un panou de cabină s-a desprins la mii de metri deasupra solului.

Duminică, agenția a spus că toate companiile aeriene ar trebui să inspecteze și modelele mai vechi 737-900ER, care folosesc același model de ușă. FAA a descris mișcarea drept o „măsură suplimentară de siguranță”.

De asemenea, instituția s spus că nu au fost raportate probleme cu 737-900ER, dar că folosește același stil de panou pentru a „conecta” o ușă nefolosită în mod constant ca și avionul implicat în incidentul terifiant din 5 ianuarie.

Un zbor Alaska Airlines în drum spre California din Portland, Oregon a fost forțat să aterizeze de urgență după ce o ușă de rezervă a dispărut, lăsând o gaură deschisă în lateralul aeronavei.

sursă foto: captură YT

Incidentul a determinat FAA să rețină la sol toate 737 Max 9 cu acel stil de panou și a făcut ca prețul acțiunilor Boeing să scadă.
Agenția investighează practicile de producție și liniile de producție ale companiei, inclusiv cele legate de subcontractantul Spirit AeroSystems, care a furnizat panoul care susținea ușa.

Verificările avioanelor continuă

La începutul acestei săptămâni, FAA a declarat că a efectuat inspecții la 40 dintre avioanele la sol, dar nu a spus când vor putea zbura din nou.

Într-o declarație de duminică, agenția a spus: „Siguranța clienților care se folosec de avioane va determina termenul de repunere în funcțiune a acestor aeronave”.

Boeing a declarat că va crește calitatea inspecțiilor în procesul său de producție în urma incidentului.
Modelele 737-900ER au efectuat 11 milioane de ore de operare fără incidente similare celui de la bordul avionului 737 Max 9.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`