Construirea autostrăzii dintre Burgas și Varna se dovedește a fi o prioritate – cheie pentru NATO în cadrul coridorului de transport VIII Dures – Varna și construcția coridorului de la Constanța la Salonic.
Aceste coridoare internaționale de transport au o importanță strategică cheie pentru desfășurarea rapidă a forțelor NATO, a reieșit din spusele șefului Apărării, amiralul Emil Eftimov, recent, pentru postul public de televiziue BNT de la Sofia, citat de Mediapool.
În urmă cu o zi, ministrul bulgar al Apărării, Todor Tagarev, a spus că Bulgaria ar trebui să investească aproape 6 miliarde de euro în proiecte de infrastructură pentru a-și consolida securitatea și pentru a asigura infrastructură Alianței, citează Rador Radio România.
De ani de zile, Autostrada Marea Neagră stă literalmente la cota 0, iar autoritățile bulgare nu au ales încă un traseu. Ultimele informații detaliate cu privire la acest proiect au fost oferite în primăvara anului trecut.
Promisiunea guvernului interimar a fost că, în anul 2024, Autostrada Marea Neagră va avea o Evaluare a Impactului asupra Mediului (EIM). Autostrada dintre Varna și Burgas are o lungime de 104 km și până acum au fost construiți doar 8 km. În prezent, guvernul bulgar încearcă să finalizeze autostrăzile Hemus, Struma, Ruse – Veliko Târnovo și drumul expres către cel de-al doilea pod peste Dunăre.
„În condițiile războiului Rusiei în Ucraina s-a pus întrebarea dacă este necesar și cum să se consolideze apărarea țărilor NATO, și mai precis pe flancul de sud-est, unde se află Bulgaria și România”, a spus Eftimov, citat de Hotnews.