Asiguratorii auto au început să considere mașinile de la Tesla ca fiind o daună totală, chiar dacă acestea au fost implicate în accidente ușoare și reparațiile ar putea fi efectuate fără prea multe bătăi de cap, pentru că reparațiile au început să coste enorm, chiar și în cazul unor operațiuni minore.
În urma unei analize Reuters s-a constatat că în punctele de casare ajung foarte multe mașini declarate daună totală, deși au avarii ușoare și kilometraj redus. Majoritatea din cele 120 de Tesla Model Y accidentate și puse la vânzare pe platformele din Statele Unite au mai puțin de 20.000 de kilometri la bord. Un astfel de model costă între 47.000 euro și 60.000 de euro în România. Multe dintre aceste modele au fost vândute doar pentru piese, pentru că reparațiile costă mult prea mult.
Un model Y Long Range din 2022 de la Tesla, implicat într-un acroșaj frontal, a fost declarat ca fiind daună totală, pentru că asiguratorul a estimat reparația la 50.000 de dolari. Reuters nu a reușit să determine cum au fost avariate toate mașinile Tesla strânse de companiile de casare, dar asiguratorii nu vor să le mai repare, pentru că nu merită.
Nici service-urile autorizate Tesla nu au prețuri mai mici la reparații. Un dealer Tesla a estimat că rectificarea unei scurgeri de lichid de răcire a bateriei va costa 16.000 de dolari, în timp ce mecanicii privați efectuează astfel de reparații la doar 700 de dolari, scrie wall-street.ro.
Tesla oferă polițe de asigurare prin care constructorul poate arăta că își dorește să reducă costul de reparație asociat modelelor sale vândute în lumea întreagă, anunță Elon Musk.
„În trecut, noi nu cunoșteam cu adevărat toate secretele acestui proces, deoarece firmele de asigurare acopereau reparația și ofereau propriile lor estimări pentru reparații și, de multe ori, aceste estimări erau exagerate”, a spus miliardarul.
El a anunțat și „schimbări mici” în design-ul unor componente precum bara față, pentru a reduce costurile reparațiilor.