Companiile controlate de unul dintre cei mai cunoscuți influenceri de modă din lume, Chiara Ferragni, au primit o amendă de un milion de euro, din partea AGM – agenția italiană care reglementează practicile comerciale, pentru reclama făcută unui cozonac de Crăciun, care i-a dus în eroare pe consumatori.
Este vorba de vânzarea unui pandoro Balocco produs de Ferragni, o alternativă de Crăciun la panettone, care a fost vândut în Italia la sfârşitul anului trecut, la un preţ de peste 9 euro bucata, în comparaţie cu cel mai mic de 4 euro, cât costă pandoro Balocco obişnuit.
AGCM a declarat că publicitatea și prețurile mai mari i-au indus în eroare pe consumatori, făcându-i să creadă că, prin cumpărarea prăjiturii, aceștia contribuie direct la strângerea de fonduri pentru o organizație caritabilă care finanțează cercetarea în găsirea unui tratament pentru cancerul osos la un spital din Torino și, de asemenea, că Ferragni însăși făcea donații către același ONG.
Instituția a mai precizat că nici societățile sancționate, care au legătură cu Ferragni, nu au dat niciun ban spitalului din Torino, deși au primit peste un milion de euro pentru inițiativa de branding și pentru activitățile promoționale aferente.
AGCM a amendat, de asemenea, producătorul italian de prăjituri Balocco cu 420 de milioane de euro, informează Reuters.
Într-un mesaj postat pe rețelele de socializare, Chiara Ferragni a declarat că parteneriatul cu Balocco a reprezentat „o înțelegere comercială” încheiată cu deplină bună-credință și în care donația spitalului făcută de producătorul de panificație a fost un punct cheie al acordului. În acest context, ea a decis să conteste amenda pe care a catalogat-o ca fiind „nedreaptă”.
De asemenea, într-o declarație transmisă presei italiene, compania Balocco a declarat că nu este de acord cu amenda și își rezervă dreptul de a lua măsuri pentru a se apăra.
Comisia Europeană a anunțat la mijlocul lunii octombrie că va intensifica monitorizarea practicilor comerciale ale influencerilor din mediul online, pe o piață estimată la aproximativ 20 de miliarde de euro (21,16 miliarde de dolari), în scopul protejării consumatorilor.
De asemenea, instituția va colabora în curând cu autoritățile naționale pentru a verifica postările online și a identifica recomandări și promovări de produse care înșală consumatorii, se arată într-un comunicat al Comisiei.