Expertii numiți de ministrul educației Adrian Curaj să coordoneze „elaborarea arhitecturii curriculare” îi cer acestuia să retragă cele trei variante de plan-cadru pe care le-a pus în dezbatere. Șase membri din grupul de experți propun printre altele, unirea matematicii cu Informatica în clasele V-VIII, transformarea Fizicii, Chimiei și a Biologiei în disciplinele „Științele vieții” și „Științele mediului” ,dar şi mai multe ore de sport și cursuri opționale, transmite B1TV.
Ministerul Educației a lansat în dezbatere publică, pe 23 decembrie 2015, 3 propuneri de alocări orare pentru clasele V-VIII. În aceeasi zi, ministrul Adrian Curaj a anunțat că a constituit un grup de lucru, format din 11 specialisti in domeniu.
Șase membri ai acestui grup de lucru au anuntat ca s-au pus de acord asupra unor concluzii, pe marginea dezvoltării curriculare.
Aceștia recomandă retragerea celor trei variante de plan-cadru și propun „un proces de proiectare curriculara și a programelor școlare aferente cu termen de finalizare la 30 IUNIE 2016”.
#DIRECT_ONE_b8gaok# Parerea celor 6 specialisti nu este insa impertasita si de ceilalti 5 din grupul propus de ministrul Curaj, care nu vor scoaterea limbii latine din programa obligatorie.
Potrivit grupului celor 6 , o problemă a sistemului educațional este că „nu oferă mai multe trasee educaționale, din care elevii cu parinți, profesori și consilieri școlari să-l aleaga pe acela care corespunde personalității și inclinațiilor copiilor”.
Expertii vor ca „accentul sa fie mutat de la istoria literaturii romane și teorie literara spre comunicare corectă, scrisă sau orală, inclusiv în limbi străine” și ca Retorica „nu trebuie să mai lipsească din curricula de limbă și comunicare pentru toate clasele”.
O altă propunere a acestora este ca gramatica limbii române să fie studiată obligatoriu și la liceu, având în vedere că „greșelile de gramatică, în scris sau oral, sunt nepermis de frecvente inclusiv în spațiul public”.
Cei 6 specialiști sustin integrarea Informaticii în disciplina Matematică-Informatică, pentru că astfel matematica se poate preda mai ușor, iar copiii care pierd timpul jucandu-se pe calculator pot avea o preocupare utilă în fața computerului.