ARF a anulat iar licitația pentru achiziționarea a 12 trenuri cu hidrogen. Banii din PNRR pentru proiect, în pericol. Explicațiile lui Ştefan Roşeanu, președintele Autorității (VIDEO)

ARF a anulat iar licitația pentru achiziționarea a 12 trenuri cu hidrogen. Banii din PNRR pentru proiect, în pericol. Explicațiile lui Ştefan Roşeanu, președintele Autorității (VIDEO)
Sursa foto simbol: Pixabay

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anulat recent, a doua oară, licitația pentru cumpărarea a 12 trenuri cu hidrogen. Asta în condițiile în care peste doar două luni expiră perioada până la care trebuia semnat contractul, pentru a putea fi accesați banii din PNRR.

Cum s-a ajuns aici a explicat președintele ARF, Ştefan Roşeanu, în cadrul emisiunii „Drumurile noastre”, moderată de Ștefan Etveș pe B1 TV.

De ce a fost anulată licitația pentru trenurile cu hidrogen

„Din păcate, licitația s-a anulat pe fondul unei oferte neconforme din partea concernului franco-german Alstom – Linde. Colegii mei, după ce s-a finalizat această etapă procedurală, au demarat deja etapa de evaluare a documentației și de încorporare în varianta nouă a documentației din clarificări și punctele care rezultă din această ofertă depusă.

Vom demara zilele viitoare consultarea de piață oficială înainte de relansarea licitației, în condițiile în care statul român și-a manifestat interesul clar de a susține această tehnologie, fiind inclusă în PNRR. Noi, în calitate de agenție de implementare, încercăm să ducem la bun sfârșit acest proiect.

E vorba de un tren cu caracteristici mai ciudate comparativ cu trenurile diesel și electrice clasice existente pe piață. Am constatat că anumite caracteristici de fiabilitate, de disponibilitate a trenurilor nu se ridică la același nivel cu celelalte trenuri pe care noi le cumpărăm și chiar dacă noi vorbim de o cantitate relativ mică, în contextul acestor caracetristici, concernul ofertant a pus un calendar care exceda perioada”, a explicat președintele ARF, Ştefan Roşeanu.

ARF a propus trenuri electrice în PNRR, în locul celor cu hidrogen

„Noi am solicitat ca acest proiect să fie mutat pe o altă axă de finanțare și să aducem în PNRR achiziția unor trenuri electrice clasice cu pantograf, care se află deja în derulare, așa încât să securizăm pentru România această sumă de circa 150 de milioane de euro care stă în spatele proiectului de trenuri pe hidrogen. Deocamdată ni s-a transmis că nu e oportună această modificare. Noi nu definim conținutul PNRR, suntem doar agenție de implementare”, a mai declarat Ştefan Roşeanu, pentru B1 TV.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`