Ce trebuie să știe șoferii dacă conduc cu parbrizul spart. La ce riscuri se expun?

Ce trebuie să știe șoferii dacă conduc cu parbrizul spart. La ce riscuri se expun?
Sursă foto: captură YT

Parbrizul este crucial pentru siguranța vehiculului, iar în România, legislația rutieră impune reguli stricte privind utilizarea parbrizurilor deteriorate. Aceste reguli trebuie respectate pentru protecția șoferilor și pasagerilor.

Reguli stricte pentru parbrizuri deteriorate în România

Nerespectarea acestor reguli poate duce la amenzi și penalizări înregistrate în registrul permiselor auto. În plus, ITP-ul se concentrează și pe emisiile de poluanți, starea vizibilității prin parbriz, performanța frânelor și integritatea caroseriei.

Codul Rutier pune accent deosebit pe asigurarea siguranței circulației ca prioritare. În această optică, vehiculele care prezintă defecțiuni susceptibile să pericliteze siguranța în trafic, cum ar fi disfuncționalitățile la sistemul de frânare sau la cel de iluminare, sunt interzise să circule până când aceste deficiențe nu sunt corectate, scrie Spynews.ro.

Parbrizul – o componentă esențială a vehiculului

De aceea, șoferii trebuie să prevină și să repare defectele la vehiculele lor înainte de a circula pe drumuri. Este esențial să nu atașezi obiecte sau folii care ar putea bloca vizibilitatea șoferului prin parbriz. O fisură mică sau un punct în parbriz nu ar trebui să cauzeze probleme la inspecția tehnică periodică, cu condiția să nu afecteze vizibilitatea șoferului.

Parbrizul este esențial pentru siguranța vehiculului. Autoritățile acordă o atenție deosebită la ITP și în trafic. Șoferii trebuie să îl mențină în stare bună pentru a evita pericolele în trafic.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`