România ar putea construi un pod peste Dunăre către Ucraina. Care este scopul acestui proiect

România ar putea construi un pod peste Dunăre către Ucraina. Care este scopul acestui proiect
Foto: Wikipedia

Guvernul României și Guvernul Ucrainei au semnat un memorandum la Kiev pentru construirea un nou pod peste Dunăre la Isaccea – Orlivka. Acest acord deschide un coridor de transport european între Odessa și Portul Constanța.

România ar putea construi un pod peste Dunăre către Ucraina

Scrioșteanu a reprezentat Ministerul Transporturilor și Infrastructurii la prima ședință comună dintre Guvernele României și Ucrainei, în urma împuternicirii din partea ministrului Sorin Grindeanu.

Memorandumul semnat la Kiev are ca scop asigurarea tranzitului sigur al mărfurilor ucrainene, dezvoltarea infrastructurii de transport și promovarea schimbului de experiență în proiectele de transport din România și Ucraina, scrie Economica.net. Conform declarațiilor sale, România și Ucraina urmează să primească o finanțare europeană în valoare de 1,2 miliarde de euro pentru a investi în modernizarea a 6 puncte de trecere a frontierei de la granița comună, precum și pentru a amenaja alte 8 puncte noi.

„Aceste investiții vor contribui la creșterea și eficientizarea fluxurilor de mărfuri la trecerea frontierei între România și Ucraina, iar această strategie pune bazele creșterii conectivității, competitivității, dar și a rezilienței României și Ucrainei”, a continuat secretarul de stat.

Podul peste Tisa, o oportunitate de dezvoltare pentru Sighet și Maramureș

Prima strategie pentru punctele de trecere a frontierei între un stat membru UE și Ucraina a fost elaborată în colaborare trilaterală între România, Comisia Europeană și Ucraina, desfășurându-se pe parcursul mai multor luni.

Potrivit Economica.net, a fost semnat un acord pentru construirea un pod rutier de frontieră peste râul Tisa între România și Ucraina, în zona Sighetu Marmației (RO) și Bila Tservka (UA). Acest acord acoperă construcția podului și aspectele tehnice ale punctului vamal conform standardelor europene actuale.

„Scopul acestui pod constă în crearea unei căi de transport moderne, contribuind la fluidizarea traficului, creșterea siguranței, micșorarea timpilor de parcurs. Prin finalizarea acestui proiect, Sighetul și Maramureșul vor avea o oportunitate de dezvoltare, prin creșterea capacității de trafic și a accesibilității cu zonele din vecinătate”, a mai spus secretarul de stat.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
00:05 - Ciucă: Am pierdut politic pentru că am făcut coaliţie cu PSD. Important e să recunoşti când greșești. Unii colegi s-au opus atunci și au avut dreptate (VIDEO)
23:49 - Bode, banc cu PSD: „Cum deosebești la garderobă haina unui PSD-ist de celelalte?” (VIDEO)
23:42 - Doi medici de la un spital din Iași, bănuiți că ar consuma droguri în timpul gărzilor. Ambii sunt vizați într-o anchetă DIICOT
23:15 - Parlamentul a votat un proiect de lege care scutește de impozit câștigurile din cryptomonede. Biriș: „Probabil sunt destul de mulți care și-au luat șpăguțele prin bitcoin” (VIDEO)
22:58 - Vânzarea a peste 1000 de produse alimentare a fost oprită temporar de ANPC. Ce nereguli au sesizat comisarii
22:36 - Profesorul de economie Cristian Păun: Când politicienii îți spun ”stai liniștit în banca ta”, tre’ să sari ca ars. Discursul lor se va schimba radical după alegeri. Românii să fie cumpătați, că vin vremuri grele (VIDEO)
22:31 - Ce rețete neobișnuite a pregătit Meghan Markle cu ocazia Zilei Recunoștinței. „Vei fi regele sau regina burților fericire”
22:11 - Nicușor Dan, întrebat cu cine va vota la prezidențiale: „O să votez cu unul dintre ei” / „În momentul de față, îl avem sigur pe Marcel Ciolacu în turul 2” (VIDEO)
21:48 - Nicușor Dan: Referendumul nu va duce la desființarea sectoarelor. E o reechilibrare de putere între PMB și primăriile de sector / Bucureștiul anual acumulează deficit de dezvoltare pentru că nu pune bani în proiecte mari (VIDEO)
21:43 - Nicușor Dan îi îndeamnă pe bucureșteni să voteze și la referendum: “De trei ori DA!”/ „Ca primar, o să insist să avem niște standarde de cost, astfel încât lucrurile să fie cât mai echilibrate între sectoare” (VIDEO)