Compania Meta, deținătoarea platformelor Facebook și Instagram, ia în calcul introducerea abonamentelor plătite pentru utilizatorii europeni. Această mișcare vine în contextul eforturilor de a respecta legislația europeană privind datele personale și publicitatea direcționată, scrie Reuters.
Facebook și Instagram, două dintre cele mai populare platforme sociale din lume, ar putea impune abonamente plătite pentru utilizatori. Meta, compania-mamă a acestor rețele, examinează posibilitatea oferirii unei versiuni fără publicitate, respectând astfel reglementările europene privind protecția datelor personale și publicitatea personalizată.
Conform informațiilor dezvăluite de Wall Street Journal (WSJ), prețurile propuse pentru aceste abonamente se situează în jurul valorii de 10 euro pe lună pentru utilizarea pe computere și 13 euro pe lună pentru aplicațiile mobile de pe smartphone-uri. Pentru fiecare cont adițional, utilizatorii ar trebui să plătească aproximativ 6 euro lunar.
Utilizatorii care nu sunt de acord cu colectarea de date personale în scopuri de publicitate direcționată ar putea păstra accesul la platforme, dar la un cost suplimentar.
Această posibilă schimbare ar putea influența semnificativ modul în care utilizatorii români interacționează cu Facebook și Instagram, mai ales dacă abonamentele plătite vor deveni realitate.