Paul Anghel, şeful Direcţiei Generale Control şi Supraveghere Piaţa şi Armonizare Europeană a Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), a transmis că un pasager poate primi compensaţii din partea unei companii aeriene doar dacă solicită în scris şi/sau dacă depune o reclamaţie la ANPC.
Compensațiile pot fi oferite în cazul refuzului la îmbarcare, al anulării cu mai puţin de 14 zile a zborului sau în cazul unei întârzieri de cel puțin trei ore la sosire.
„În situația în care sunteți un pasager de transport aerian cu drepturile afectate în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a unor norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor, în cazul :
– refuzului la îmbarcare,
– anulării cu mai puțin de 14 zile înainte zbor, sau
– în cazul întârzierii prelungite a zborurilor (o întârziere de cel puțin trei ore la sosire).
Aveti dreptul să primiți compensații din partea transportatorului aerian DOAR DACĂ SOLICITAȚI ACEST DREPT în scris (conform politicii operatorilor economici) acestuia si/sau dacă depuneți o reclamație la ANPC – Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor!
Wizz Air,Hisky,Ryanair,Lufthansa, Air Connect, Tarom, Aeroitalia şi Austrian Airlines se află pe lista companiilor care au anunţat modificări considerabile ale orarului de zbor în vara anului 2023.
Aveți în vedere că firmele de claim(firme de recuperare a despăgubirilor pentru zboruri anulate sau întârziate) pot percepe comioane de până la 30%+tva din valoarea despăgubirilor!”, a explicat Paul Anghel, pe Facebook.