Justiția română, în toată splendoarea ei: Cazul adolescentei care a murit în tren, în 2008, străpunsă în gât de o șină – accident și cu 4 răniți, 15 ani de anchete, toate clasate, niciun vinovat, niciun leu daune

Justiția română, în toată splendoarea ei: Cazul adolescentei care a murit în tren, în 2008, străpunsă în gât de o șină - accident și cu 4 răniți, 15 ani de anchete, toate clasate, niciun vinovat, niciun leu daune
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Pe 10 mai 2008, un accident feroviar s-a soldat cu moartea unei adolescente ce urma să împlinească 16 ani și cu rănirea a patru persoane. De atunci, niciun vinovat nu a fost identificat, nimeni nu a fost pedepsit și nicio daună nu a fost stabilită și achitată.

Statul eșuat: Zero vinovați după moartea unui om și rănirea altor patru într-un accident feroviar

Trenul circula pe ruta București – Iași când, pe raza comunei Valea Călugărească, primele vagoane au deraiat, iar o bucată de șină a trecut prin podea și i-a străpuns gâtul fetei, care a murit în scurt timp. Ea era fiica unui angajat al Căilor Ferate Române, stația Focșani, culmea, expert în siguranţa circulaţiei feroviare, notează G4Media. Alte patru persoane au fost rănite atunci.

Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Ploiești a transmis G4Media că, după accident, a întocmit un dosar penal în care s-au făcut cercetări ce i-au avut în vizor pe mai mulți angajați ai Stației CFR Valea Călugărească, acuzațiile fiind inclusiv de ucidere din culpă și neîndeplinirea cu știință a îndatoririlor de serviciu. Toți au fost scoși de sub urmărire penală în 2011 după rezultatele unor expertize.

Concluzia acestui Parchet: incidentul a fost cauzat „de intervenția umană (a unor persoane necunoscute cu scop cel mai probabil ilicit, înainte de deraiere sau după deraiere până la apariția echipei de cercetare) sau naturală (în timpul deraierii, prin antrenare) care a procedat la desfacerea piulițelor de pe șuruburile ce asigurau caseta de înzăvorâre, fapt ce a permis întredeschiderea acelor și pătrunderea buzelor bandajelor de la burghiul 2 și ale primelor patru vagoane deraiate, între ac și contraac”.

Tot 2011, Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Ploiești a deschis un nou dosar penal pentru identificarea „persoanelor necunoscute”. În 2014, acesta a fost declinat către Parchetul de pe lângă Judecătoria Ploiești.
Într-un răspuns pentru G4Media, Parchetul de pe lângă Judecătoria Ploiești a spus că dosarul a fost clasat în mai 2020, motivul fiind prescripția răspunderii penale în baza unei decizii a Curții Constituționale din 2018.

„Nu știu nimic de anchetă, nu am primit nici un document”, a declarat, pentru G4Media, una dintre persoanele rănite. Ea a mai spus că nu a primit niciun leu despăgubire.

Ce au comunicat Căile Ferate Române despre accidentul din 2008

Biroul de Presă al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a transmis că o expertiză a Organismului de Investigare Feroviar Român, care a întocmit un raport despre accident pe 8 mai 2009, a stabilit că „nu s-a putut afirma cu certitudine, de către comisia de investigare, dacă desfacerea piuliţelor s-a făcut voluntar (prin intervenţie umană) sau prin autodesfacere, din cauza vibraţiilor induse de traficul feroviar, iar SRCF (Sucursala Regională de Căi Ferate n.r.) București nu a aplicat alte sancțiuni, față de ancheta penală desfășurată de organele abilitate”.

Biroul de Presă nu a răspuns dacă a ajutat în vreun fel familia angajatului său care și-a pierdut fiica în accident.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`